Potrebné osvčedčenie môže na Slovensku vydať iba Slovenská komora stavebných inžinierov. Podľa zistení denníka Hospodárske noviny, ktoré vychádza z troch od seba nezávislých zdrojov, však spomínaný stavebný dozor takéto osvedčenie nemal.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ministerstvo dopravy ani polícia tieto informácie nechceli komentovať. Odvolávajú sa pritom na prebiehajúce vyšetrovanie. "Keď som to riadil ja, na každom moste bol človek s oprávnením. Ale to už je sedem mesiacov od môjho odchodu. Čo sa dialo potom, je z mojej strany neovplyvniteľné," komentoval bývalý šéf NDS Ján Kotuľa. Podľa jeho slov malo byť počas jesene na tejto stavbe 12 kontrolórov. Z medializovaných informácií však vyplýva, že ich bolo o polovicu menej.
Stavebný dozor mal byť podľa denníka na tejto stavbe z interného prostredia diaľničiarov. Predmetný úsek diaľnice mal byť pritom jedným z prvých, kde NDS chcela, aby na túto stavbu dohliadali kontrolóri aj z externého prostredia. "Dozor nemôže vykonávať nik, kto nie je zapísaný komorou. Ak ho nezabezpečoval zhotoviteľ v rámci vlastnej dodávky, a bol iba taký, ktorý mala diaľničná spoločnosť, tak bol porušený zákon," povedal advokát Viliam Karas.
Tragédia na moste pri Kurimanoch si vyžiadala začiatkom mesiaca životy štyroch ľudí. Nehodu mali podľa zistení denníka spôsobiť podpery pod mostom.