Slováci sa húfne vrhli do obchodov na výpredaje. Obchodníci ich totiž lákajú na zľavy takmer 70 percent. Na dračku idú najmä oblečenie, ale aj elektronika. Vo výpredaji však môžete kúpiť dokonca aj domáceho miláčika. Slováci minú na povianočných akciách v obchodoch milióny eur. Kam sa vám oplatí ísť nakupovať a koľko môžete oproti predvianočnému obdobiu ušetriť?
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského výpredaje so zľavou viac ako 50 % je bežný marketingový ťah. „Platí, že kto prv príde, ten prv melie. Teda, že sortiment je v prvých dňoch zliav širší, napríklad oblečenie je vo všetkých veľkostiach či farbách,“ povedal Drahovský.
Do obchodov si to včera namierili tisícky Slovákov, ktorí si zobrali dovolenku. Záujem bol najmä o oblečenie, ktoré sa predávalo aj so 60-percentnou zľavou. Tričko, ktoré stálo pred sviatkami takmer 15 €, dnes kúpite za 7 €. Podľa viceprezidenta Zväzu obchodu a cestovného ruchu Františka Ťapuša sú pre ľudí povianočné výpredaje lukratívne a niektoré nákupy si odkladajú kvôli výhodnejšej cene až na posviatkové obdobie. Podľa neho aj skúsenosti obchodníkov ukazujú, že tovar, ktorý sa pred Vianocami tak dobre nepredával, alebo predajcovia neodhadli jeho objednávky, najlepšie strelia vo výpredajoch za zníženú cenu. „Skladovanie tovaru je najmenej efektívne. Každý obchodník sa snaží výrobky predať,“ podotkol Ťapuš. Tí si prídu na svoje. Podľa analytičky Poštovej banky Evy Sadovskej je december pre maloobchod jednoznačne najsilnejším mesiacom roka.
„Pred sviatkami vďaka nákupom vianočných darčekov či dobrôt na štedrovečerný stôl, po sviatkoch zase pár dní láka spotrebiteľov formou výpredajov. Hoci výpredaje pokračujú aj v januári, prvý mesiac roka spolu s februárom sú naopak, čo sa týka dosiahnutých maloobchodných tržieb, najslabšími mesiacmi roka. V januári bývajú tržby obchodníkov v priemere o štvrtinu nižšie ako počas decembra,“ uzavrela Sadovská.