Zostavili sme rebríček tridsiatich najvplyvnejších ľudí v slovenskom mediálnom biznise za rok 2012.
1. miesto - František Borovský (36)
generálny a programový riaditeľ TV JOJ
KTO JE TO?
Do televízneho prostredia sa dostal koncom 90. rokov v košických televíziách Info Kanál a TV Naša, ktorá sa neskôr premenovala na TV Global. Niekdajší moderátor sa po vzniku TV JOJ stal jej vedúcim skladby programu. Na tomto poste sa osvedčil, a tak sa oňho nasledovné roky bila konkurencia – krátko pôsobil v Slovenskej televízii v úlohe intendanta Jednotky, následne sa vrátil do Jojky na post programového riaditeľa, začiatkom roku 2006 sa stal programovým riaditeľom Markízy a v apríli 2007 sa opäť upísal Jojke, kde sa predvlani stal generálnym riaditeľom. Je dlhodobo najkľúčovejšou postavou v našom televíznom biznise, nie je to totiž len byrokrat, ale skutočný expert na vysielaciu štruktúru. Pod palcom má okrem Jojky aj jej druhý kanál Plus.
PREČO 1. MIESTO?
Televízia JOJ pod jeho vedením doslova kvitne a čoraz častejšie poráža dlho neohrozeného lídra Markízu. Čo je však dôležitejšie, Jojka určuje trendy a atraktívna je najmä pre mladšieho diváka.
2. miesto - Zuzana Ťapáková (49)
generálna riaditeľka TV Markíza
KTO JE TO?
Na VŠMU v Bratislave skončila divadelnú a filmovú vedu a neskôr na rovnakej škole prednášala dejiny divadla. Pracovala v metodicko-výskumnom kabinete Slovenského rozhlasu a pôsobila v jednej z prvých sieťových reklamných agentúr na Slovensku GGK a tiež v agentúre MARK/BBDO. Od vzniku TV Markíza bola riaditeľkou jej Centra marketingu, a to až do októbra 2010, keď sa stala generálnou riaditeľkou.
PREČO 2. MIESTO?
Televízne noviny, Modré z neba, viacero nových seriálov... Ponuka Markízy je stále silným návykom pre veľkú časť Slovákov a okrem toho nesmieme zabúdať na jej druhý kanál Doma, určený najmä ženám, ku ktorému uplynulý rok pribudlo mužom určené Dajto.
3. miesto - Peter Mertus (49)
predseda predstavenstva Vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia
KTO JE TO?
Po ukončení štúdia na Slovenskej vysokej škole technickej získal titul MBA z marketingu v americkom Seattli. Ako manažér pre systémovú integráciu a veľké projekty pracoval pre IBM Slovensko, neskôr pôsobil v spoločnosti Mediatel ako generálny riaditeľ a následne sa dostal do najväčšieho multimediálneho vydavateľského domu na Slovensku, ktorý vedie už trinásty rok. Spoločnosť Ringier Axel Springer Slovakia vydáva najpredávanejší denník Nový Čas, týždenníky Nový Čas pre ženy, Život a Nový Čas Nedeľa, mesačníky Eva, Madam Eva, Eva Girl, Nový Čas Krížovky, Geo, Auto Bild a Nový Čas Bývanie. Vďaka spojeniu so slovenským internetovým gigantom Azet a zabehnutým stránkam www. cas.sk, www.lesk.sk, www.adam.sk, www.tivi.sk je Peter Mertus veľkým hráčom aj na internete.
PREČO 3. MIESTO?
Ľudia, ktorí chcú byť úspešní v šoubiznise, sa po- trebujú objavovať v novinách, časopisoch či na internete. A rovnako potrebujú podporu televízne projekty či akákoľvek chystaná akcia vo svete šoubiznisu.