Poslanec a bývalý minister obrany Ľubomír Galko (SaS) vyzýva premiéra Roberta Fica (Smer-SD), aby zakročil v prípade dvoch malých dopravných lietadiel L-410, ktoré majú byť vo februári dodané rezortu obrany a obstarávanie zastavil. "Aby vydal príkaz ministrovi obrany Glváčovi zrušiť tento škandalózny kšeft. Je to jeho povinnosť voči všetkým tým, čo dnes trpia a strádajú," vyhlásil Galko na tlačovej besede. Galko tieto lietadlá nazýval luxusnými aerotaxíkmi.
Galko si vyžiadal od Generálneho štábu ozbrojených síl podľa infozákona odpovede na otázky, z ktorých vyplýva, že armáda disponuje dovedna siedmimi lietadlami L-410. Dve z nich sú po dobe technickej životnosti. Tieto majú byť odovzdané ako protihodnota pri kúpe dvoch nových lietadiel L-410, ktoré kupujú cez sprostredkovateľa od českého výrobcu za približne 9,8 milióna eur. Bývalá vláda Ivety Radičovej schválila v roku 2011 dokument, kde sa uvádza, že ozbrojené sily potrebujú štyri lietadlá L-410.
Galko tvrdí, že vedením rezortu obrany bola verejnosť "kŕmená" nezmyslami o tom, ako sa na lietadlách cvičí, ako sú využité v prospech vojakov, ako na ne máme potrebnú logistiku. "Už sme si zvykli, že lož je pracovnou metódou strany Smer, ale postaviť sa s plechovým ksichtom pred kameru a klamať ľuďom a novinárom do tváre, keď ide o 10 miliónov eur, dokáže len Kolesík najhrubšieho zrna," vyhlásil Galko.
Pripomenul, že podľa jeho zistenia nemá armáda štyri, ale sedem týchto lietadiel. Navyše podľa jeho slov nevozia vojakov. "Ale si v nich minister obrany a vysokí vojenskí hodnostári vozia svoju maličkosť," vyhlásil Galko. Pripravil aj mapku s destináciami, kam v ostatnom čase lietadlá lietali. "V drvivej väčšine sú tam také mestá, kde slovenskí vojaci ani nepáchli," zhodnotil s tým, že tam neboli cvičenia, ani sa tam nevozil vojenský materiál, ani sa neprevážali ranení. Spomedzi destinácií, kde v tom čase naši vojaci pôsobili, lietadlá pristáli len v Kosove (misia sa už skončila) a Bosne a Hercegovine. "Na let do Bosny a Hercegoviny raz za uhorský rok máme dve nové lietadlá a generalisimusovi Glváčovi je to stále málo, on potrebuje ešte dve," vyhlásil Galko.
Galko tvrdí, že lietadlá ani dostatočne nelietajú a sú nevyužité. Jedno z dvoch lietadiel, ktoré kúpili v roku 2010, má doteraz nalietaných len 761 hodín, druhé 448 hodín.