Komentár dopravného experta Jozefa Drahovského: Zákon o motorkách má diery
27. 3. 2013, 14:00 (aktualizované: 29. 5. 2020, 12:33)

Zdroj: mah
Nápad rozšíriť vodičský preukaz triedy B na motocykle až do 125 cm³ vítam, pretože do tejto kategórie patria elektrické skútre, ktoré získavajú na popularite vo veľkomestách s častými dopravnými zápchami.
Bohužiaľ, uzákonilo sa, že toto oprávnenie pre Slovákov neplatí v zahraničí a neplatí odo dňa získania vodičského oprávnenia, ale až po dvoch rokoch jeho platnosti.
Je veľkou škodou tohto zákona, že držitelia vodičákov na dovolenke v zahraničí si nebudú môcť požičať skúter a zajazdiť si, ale ani si vyjsť na motorke do pohraničia Rakúska či Česka. Rovnako nezmyselné je časové obmedzenie platnosti až po dvoch rokoch od vydania vodičáku. To znamená, že ak získate vodičský preukaz v osemnástke, na motorku do 125 cm³ sa bude vzťahovať až vtedy, keď budete mať 20 rokov.
Ďalším mínusom je podmienená automatická prevodovka motocykla, zatiaľ čo väčšina z nich ich má rovnako ako pri autách manuálnu. Na to nevidím dôvod. Týmto sa znižuje atraktívnosť celého zámeru. Tieto reštrikcie sa mi nepozdávajú.
Naopak, v oblasti predaja motoriek to pomôže podnikateľskému prostrediu a pomôže to aj životnému prostrediu, pokiaľ časť z týchto motoriek bude elektrických. Štatisticky pri nehodách motoriek sú ich dôsledky oveľa závažnejšie ako pri nehodách áut. Treba však pripomenúť, že podobne je to aj na bicykloch, ktoré sú vo všeobecnosti menej bezpečnejšie ako autá. Navyše, držiteľ vodičského preukazu B musí ovládať všetky predpisy vrátane pravidiel platných pre motorky a skútre.
Strana
1/2