Hoci Sociálna poisťovňa neeviduje počet takýchto falošných vyberačov, registruje prípady, keď sa snažili oklamať najmä starších ľudí. Ako teda poisťovňa upozorní na nedoplatky a ako ich vymáha?
Podľa hovorcu Sociálnej poisťovne Petra Višvádera naposledy sa s podobným prípadom stretli koncom apríla. „Podvodník sa snažil získať od dôchodkyne 130 eur a žiadal, aby peniaze priniesla na čerpaciu stanicu,“ uviedol. To je len jeden z prípadov, ktoré poisťovňa registruje.
„Zaznamenali sme aj prípad človeka, ktorý sa podvodne vydával za zamestnanca Sociálnej poisťovne, posielal listy s falošnou hlavičkou a pečiatkou a žiadal ľudí zaplatiť pohľadávku,“ dodal Višváder. Sociálna poisťovňa však nikdy nedoplatky od poistencov nevymáha osobne, napríklad formou vyslaného zamestnanca na adresu poistenca, ale mu doručí písomné rozhodnutie o predpísaní poistného a predpíše dlžnú sumu poistného, a to do vlastných rúk.
Aký je postup1. Po doručení rozhodnutia plynie 15-dňová lehota na uhradenie poistného.
2. Ak si zásielku neprevezmete, 3 dni po uložení na pošte sa považuje za doručenú a začína plynúť 15-dňová lehota.
3. Dlh môžete zaplatiť: prevodom na účet pobočky SP, poštovou poukážkou alebo v hotovosti v pokladnici Sociálnej poisťovne.
4. Pri akejkoľvek pochybnosti je lepšie kontaktovať informačno-poradenské centrum alebo pobočku Sociálnej poisťovne.