Informovala o tom v pondelok na Twitteri. Užívateľ stále bude môcť zdieľať text bez prečítania, len bude musieť kliknutím potvrdiť, že tak skutočne chce urobiť. S rovnakým nástrojom už skôr prišla sociálna sieť Twitter. Ku koncu minulého roka potom oznámila, že od zavedenia funkcie "čítajte, než zdieľate" sa o 40 percent zvýšil počet ľudí, ktorí si pred zdieľaním daný odkaz otvorili.
Facebook v pondelok uviedol, že chce "presadzovať viac informované zdieľanie spravodajských článkov". "Keď prejdete na zdieľanie odkazu na spravodajský článok, ktorý ste neotvorili, ukážeme vám upozornenie, ktoré vás podnieti k jeho otvoreniu a prečítaniu predtým, než sa o neho podelíte s ostatnými," uviedla platforma. Vyskakovacie okienko používateľa upozorní, že "zdieľanie článkov bez ich prečítania môže znamenať opomenutie kľúčových faktov".
Užívateľ potom môže pokračovať v zdieľaní, alebo prejsť na odkaz, ktorý sa chystal propagovať. Či sa nástroj testuje globálne alebo napríklad len v Spojených štátoch, či ako dlho test potrvá, Facebook neuviedol. Iniciatíva nadväzuje na predchádzajúce kroky platformy a zapadá do širšej snahy veľkých sociálnych sieti brzdiť aktivíy používateľov, ktoré môžu prispievať k obťažovaniu alebo šírenie dezinformácií.
Twitter napríklad v súvislosti s minuloročnými voľbami v Spojených štátoch vytvoril špeciálne upozornenia pre zdieľanie príspevkov s nepravdivými a zavádzajúcimi informáciami o hlasovaní. YouTube zase vlani prišiel s podobným nástrojom týkajúcim sa potenciálne urážlivých komentárov a pri ich zverejňovaní používateľa vyzýva, aby pamätal na zdvorilosť.