Skupiny zastupujúce príbuzných obetí vo Francúzsku i Brazílii dlhodobo naliehali na súdny proces, aby obe spoločnosti aspoň čiastočne prevzali zodpovednosť za haváriu. „Bojovali sme za to 12 rokov,“ uviedol Nelson Marinho, prezident Asociácie obetí AF447. Jeho syn skonal na palube lietadla vo veku 40 rokov. „Chceme, aby boli spoločnosti Airbus a Air France potrestané. Životy to už nevráti, ale prinesie úľavu pre nás, členov rodiny a všetky rodiny, ktoré sa v budúcnosti chystajú cestovať lietadlom,“ doplnil Marinho.
Spoločnosť Air France uviedla, že sa proti rozhodnutiu súdu odvolá. Dopravca uviedol, že pri tragickej nehode nespáchal žiadny trestný čin. Ani výrobca lietadiel Airbus nevidí dôvod, prečo by sa mal po rokoch znova riešiť tento prípad.
Nehoda z 1. júna 2009 bola jednou z najtragickejších svojho druhu a neprežilo ju 228 ľudí vrátane troch Slovákov. Podľa expertov piloti nezareagovali správne, keď stroj stratil výšku po zamrznutí meračov rýchlosti, a navyše, neboli zaškolení tak, aby tento problém dokázali zvládnuť. O ich pochybení má svedčiť aj to, že nevzali na vedomie varovný signál o strate výšky.
Denník Daily Telegraph s odvolaním sa na zdroje z prostredia vyšetrovacej komisie napísal, že chybu mladého pilota nedokázal napraviť ani jeho oveľa skúsenejší kolega. To, že lietadlo stráca výšku, si všimli príliš neskoro. Airbus A330 na trase Rio de Janeiro - Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Pátranie po troskách spadnutého stroja vo vodách Atlantického oceánu medzi Brazíliou a Afrikou bolo jednou z najrozsiahlejších akcií tohto druhu. Expertom sa napokon po takmer dvoch rokoch aj s pomocou robotických ponoriek podarilo vyloviť obe čierne skrinky z niekoľkokilometrových morských hlbín.
Na palube boli traja občania SR - 55-ročný Daniel Benčat z Kozároviec, bývalý starosta, jeho priateľ z tej istej obce, 53-ročný podnikateľ Michal Hudec a 33-ročný Arnold Gergély z Ipeľských Úľan, bývalý ochrankár slovenského Úradu na ochranu ústavných činiteľov, zamestnanec letiska v Dubline. Ich telá sa podarilo francúzskym leteckým úradom identifikovať až v novembri 2011.