Nie je to nič výnimočné, aj keď väčšinou tak robia začiatkom roka. Niektoré zvyšujú poplatky za platobné príkazy či výber hotovosti v zahraničí, iné sa rozhodli niektoré poplatky zrušiť. Zmena cenníka kopíruje snahu bánk byť ekologickejšími – teda dávať dôraz na internetbanking pred papierovaním v pobočkách. Aké zmeny môžete teda očakávať už v najbližšom čase?
Banky motivujú využívať internetbanking
Maroš Ovčarik, Finančný kompas
- Zmeny za posledné roky sa týkajú najčastejšie poplatkov za služby, ktoré ľudia vykonávajú priamo v pobočkách bánk. Operácie vykonávané priamo v pobočke sú pre banky najdrahšie, preto sa banky snažia klientov motivovať, aby viac využívali internetbanking a mobilné aplikácie, aby si hotovosť vyberali aj vkladali debetnou kartou cez bankomaty. Pokiaľ chce človek na bankových poplatkoch ušetriť, určite nech využíva hotový balík.
Prečo zvyšujeme poplatky?
Dôvodom je rast nákladov
Lýdia Žáčková, Poštová banka
- Dôvodom zmien je hlavne rast nákladov na zabezpečovanie hotovostných platobných služieb - úschova, preprava a spracovanie hotovosti. Ceny balíkov služieb sa nemenia. Menia sa len ceny hotovostných služieb nad rámec balíkov.
Radšej elektronicky, je to lacnejšie
Anna Jamborová, ČSOB
- Trend spoplatňovania výpisov poštou a uprednostňovanie elektronickej komunikácie je už dlhodobý a sme radi, že si na to veľmi rýchlo zvykli aj naši klienti. Oceňujú okrem iného aj neporovnateľne menšiu záťaž na životné prostredie v porovnaní s papierovou komunikáciou.
Ak aktívne bankujete, účet je zadarmo
Marta Cesnaková, Slovenská sporiteľňa
- Niektoré poplatky znižujeme či rušíme, iné zvyšujeme. Cieľom je motivovať ľudí, aby nechodili s bežnými úkonmi do pobočiek, ale vedeli ich vyriešiť online. Aj naďalej platí, že všetci klienti, ktorí majú u nás účet, získajú zadarmo náš internetbanking George. Tí, ktorí aktívne bankujú a pravidelne sporia či investujú, môžu mať navyše svoj účet úplne bez poplatku.