Je zameraná na prezentáciu 13 unikátnych modelov rôznych značiek koncernu, ktoré za ten čas v hlavnom meste vyrábali. Okrem sériových verzií však návštevníci môžu vidieť aj pojazdný koncept nazvaný Háčik, na ktorom pracoval aj Ľuboš Paška. v Devínskej Novej Vsi.
Pri zrode unikátneho projektu stál aj Ľuboš Paška, vtedajší tímlíder, ktorý pre Volkswagen Slovakia pracuje už 26 rokov. „Myšlienka na toto auto vznikla v roku 1996, keď v centrále koncernu vo Wolfsburgu vyhlásili súťaž medzi jednotlivými fabrikami na návrh prvého SUV,“ vysvetlil šéf tímu zamestnancov z roku 1996.
Pri konštruovaní svetového unikátu vychádzal 20-členný tím zamestnancov z modelov, ktoré sa už v hlavnom meste vyrábali. Pomenovanie Háčik súviselo s tým, že auto malo slúžiť ako návnada. „Tajne sme ho stavali 3 mesiace. Najviac zabrali dohady, aké vlastnosti bude mať, aby vyhovoval kritériám terénneho auta na voľný čas,“ uzavrel.
Miliónte vozidlo - VW Touareg
Návštevníci výstavy si môžu naživo obzrieť aj miliónte vozidlo, ktoré zišlo z výrobnej linky VW v roku 2003. Je ním 8-valcový Touareg prvej generácie s objemom motora 4,2 litra, ktorý bol montovaný pre americký trh. Prvú generáciu vyrábali od roku 2002 do roku 2010. Zaujímavosťou je, že vystavené vozidlo bolo prezentované pri návšteve vtedajšieho nemeckého kancelára Gerharda Schrödera v roku 2003.
- Motor: V8, 4,2 litra
- Výkon: 308 koní
- Max. točiaci moment: 410 Nm
- Max. rýchlosť: 218 km/h
Jediný svojho druhu - VW Háčik
Jedným z ťahákov výstavy je funkčný prototyp Háčik z roku 1996. Postavili ho priamo vo fabrike. Výroba zabrala zamestnancom 3 mesiace. Vychádza z modelov Golf III Syncro a Golf Variant. Vďaka tomuto projektu, v ktorom pracovníci bratislavského závodu ukázali svoje odborné schopnosti a remeselnú zručnosť, presunul koncern do Bratislavy výrobu väčšiny SUV z portfólia. Funkčná štúdia má 4-valcový motor s objemom 1,9 l. Ide o diesel, ktorý podľa stavu tachometra najazdil iba 20 kilometrov. V porovnaní so sériovým Golfom má špeciálne vyrobené nárazníky, blatníky, prevodovku aj tlmiče.
Prvý VW vyrobený na Slovensku - Passat Variant
Prvý kus modelu Passat Variant, ktorý v roku 1991 zišiel z linky bratislavského závodu Volkswagen, bol vyrobený ako auto na kontrolu kusovníkov. Pri výrobe takéhoto vozidla sa pripravujú všetky diely potrebné na výrobu daného modelu.
- Motor: 4-valcový s objemom 1,8 litra
- Výkon: 90 koní
- Max. točivý 145 Nm
- Max. rýchlosť: 173 km/h