To znamená, že doručovatelia vykonajú pokus o doručenie doporučených zásielok a až v prípade nezastihnutia adresáta zanechajú v poštovej schránke oznámenie o uložení zásielky, teda žltý lístok, a zásielku uložia na pobočke pošty. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Osobitý spôsob doručovania niektorých doporučených zásielok bol v platnosti od 27. októbra 2020 na základe príkazu ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina). Dorčáková priblížila, že ukončením vyhláseného núdzového stavu sa tento príkaz ministra ruší.
Slovenská pošta doručuje denne tisíce zásielok po celom Slovensku. Jej zamestnanci v pobočkách aj v teréne prichádzajú do kontaktu s miliónmi obyvateľov. Hovorkyňa upozornila, že naďalej platia bezpečnostné opatrenia v závislosti od regionálnej situácie. Adresát tak musí byť vybavený respirátorom, rúškom alebo inou ochranou tváre a treba dodržiavať primerané vzájomné odstupy. "Pošta preto vyzýva občanov, aby boli ohľaduplní, opatrní a zodpovední pri preberaní zásielok," zdôraznila hovorkyňa. V prípade karantény alebo podobnej situácie pošta prosí zákazníkov, aby z bezpečnej vzdialenosti a bezpečným spôsobom informovali doručovateľov, že aktuálne nemôžu prísť s nimi do kontaktu a prevziať si zásielku.
Pre minimalizovanie rizika šírenia nákazy aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia nariadené Úradom verejného zdravotníctva SR. V priestoroch pobočiek Slovenskej pošty je regulovaný počet zákazníkov, v pobočke sa môže nachádzať jeden zákazník na 15 štvorcových metrov. Zároveň musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov čakajúcich pred pobočkou. "Pri úhrade platieb odporúčame uprednostniť platobnú kartu, aby klienti i zamestnanci čo najmenej prichádzali do kontaktu s hotovosťou. K dispozícii je aj dezinfekcia rúk," dodala Dorčáková.