Potvrdenie v slovenskom aj anglickom jazyku sa vydá na požiadanie a podľa všetkého by nám malo pomôcť cestovať cez hranice. Ak sa však do inej krajiny nechystáte, mali by ste s jeho vystavením počkať. Obrovský nával žiadostí v jednej chvíli totiž prirodzene preťaží systém a ten potom padá.
Po týždňoch príprav sa systém nakoniec podarilo spustiť tak, ako sľuboval minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský, 24. mája. „Po spustení sa vyskytli technické problémy, mrzí nás, ak ste s tým mali komplikácie,“ uvádza ministerstvo na svojom facebooku.
Tieto problémy však zrejme spôsobil len prvotný nával žiadateľov a ďalšie vydávanie už bude bez problémov. Ak potrebujete potvrdenie pre dôchodcu, ktorý nemá smart mobil, alebo má všeobecne problém s technikou, môžete podať žiadosť za neho.
„V ich mene môžu konať ľudia, ktorým dôverujú, a ktorí na to majú technické prostriedky,“ hovorí Pavol Capek, riaditeľ NCZI. To znamená mať prístup k mobilu a e-mailu, ktorý bol zadaný pri očkovaní. Certifikát potom môžete seniorom vytlačiť. Capek tiež upozorňuje, že nemusí mať význam žiadať o certifikát hneď po očkovaní.
Veľa krajín totiž vakcináciu považuje za ukončenú až určitý počet dní po podaní poslednej dávky. Ako riaditeľ povedal: „Keď niekam chcem cestovať, tak si musím pozrieť, aké lehoty po očkovaní budú akceptovať, napríklad po prvom očkovaní, po druhom očkovaní a podobne.“
Postup:
1. Na adrese vakcinacia.nczisk.sk si vyberte tretiu možnosť – Žiadosť o zaslanie potvrdenia o očkovaní.
2. Systém vás požiada o identifi kátor a e-mail, ktorý ste uviedli pri očkovaní.
3. Na telefón, ktorý ste pri očkovaní zadali (stránka ho od vás už v tomto procese žiadať nebude), vám príde prvý kód, ktorý si stránka vyžiada v ďalšom kroku.
4. Následne vám druhý kód príde na e- -mail, aj ten zadáte.
5. V poslednom kroku budete požiadaní o kontrolu zadaných údajov a potrebné súhlasy so zaslaním.
6. Po odoslaní žiadosti vám certifi kát príde na mail najneskôr do 24 hodín.