V stredu o tom informovala britská stanica BBC. Léo Grasset – známy francúzsky popularizátor vedy, ktorého kanál na Youtube má asi 1,17 milióna odberateľov – napísal na Twitteri, že mu agentúra, ktorá chcela zostať v anonymite, ponúkla na nakrútenie diskreditačného videa "kolosálny rozpočet". O akú sumu by presne malo ísť, však nespresnil.
Ďalej uviedol, že profily údajných zamestnancov tejto agentúry na sociálnej sieti LinkedIn, ktoré sa mu podarilo nájsť, neskôr z webstránky zmizli. Ešte predtým si však – ako tvrdí – všimol, že všetci predtým pracovali v Rusku. Spoločnosť, ktorá o sebe uvádza, že má sídlo v Británii, mu tiež podľa jeho slov poskytla vymyslenú adresu.
Grasset tiež na internete zverejnil inštrukcie od uvedenej agentúry, na základe ktorých sa mal v prípade nakrútenia takéhoto videa vyhnúť slovám ako "reklama", či ho označovať za "sponzorované". V e-maile sa tiež písalo, že informácie má vo videu prezentovať ako svoj "nezávislý názor".
Zároveň mal po prijatí ponuky rozšíriť medzi svojich odberateľov falošnú informáciu, že úmrtnosť spojená s vakcínou od Pfizeru je takmer trojnásobne vyššia v porovnaní s vakcínou od spoločnosti AstraZeneca, približuje BBC.
Nemenovaný stážista vo francúzskej nemocnici, ktorý spravuje účet s názvom Et Ça Se Dit Médecin s viac ako 85.000 odberateľmi na Instagrame, pre televíznu stanicu BFMTV uviedol, že mu spomínaná firma ponúkla 2050 eur za zverejnenie 30-sekundového videopríspevku na svojom profile.
Francúzsky minister zdravotníctva Olivier Véran podľa vlastných slov nemá nateraz informácie o tom, či ponuky prišli z Francúzska alebo zo zahraničia. Takáto kampaň je "zúfalá, nebezpečná, nezodpovedná a nefunguje," povedal pre televíznu stanicu BFMTV.