Poďme nazrieť do dielne, kde veterána prebúdzajú k novému životu. Z prvého superšportu Toyoty vyrobili len 351 kusov, takže na trhu existuje len málo náhradných dielov. Preto je ťažké auto zrenovovať.
A tak vznikol nápad
Tím Toyota Gazoo Racing v rámci projektu GR Heritage Parts znova začne vyrábať náhradné diely pre najslávnejšie klasické vozidlá. Na začiatok sa značka zamerala na modely 2000GT a Supra A70 i A80. Získanie náhradných dielov je však iba začiatok náročnej úlohy. Potrebný je tím odborníkov, ktorí sú schopní do detailov vytvoriť pôvodný 2000GT.
Generácia Old School
Spoločnosť Toyota South Afrika si uvedomovala zodpovednosť tímu, ktorý má renovovať mimoriadne vzácnu pamiatku. Zvolila si dielňu Generation Old School Benoni, ktorú vedie tím otca a syna – Wynanda Strydoma Seniora a Wynanda Strydoma Juniora. Ich bohaté skúsenosti zahŕňajú množstvo hodnotných klasikov – od VW Beetle a VW Microbus po americké muscle cars, ako je Ford Mustang alebo Dodge Charger. Je síce pravda, že ani jeden z nich predtým nevidel Toyotu 2000GT na vlastné oči, ale ich zručnosť pri montáži automobilov a dlhý zoznam dosiahnutých výsledkov boli dostatočným odporúčaním.
Detailisti v každom kroku
Otec a syn Strydom sú známi tým, že starostlivo dokumentujú všetky kroky procesu obnovy, počnúc demontážou vozidla. Pred začatím rekonštrukcie s pomocou spoločnosti Toyota prečesali globálne trhy a zhromaždili všetky potrebné náhradné diely.
Tím Strydomovcov sa zakaždým, keď je to možné, snaží opraviť a znova použiť pôvodné časti automobilu namiesto toho, aby ich nahradili novými. Takto zachovávajú nielen čaro originálu, ale aj jeho historickú hodnotu. Divízia Toyota South Africa im, našťastie, poskytla bohatú zbierku kníh a manuálov o modeli 2000GT vrátane veľkého albumu s podrobnými informáciami o montáži auta.