Ako pre TASR povedala hovorkyňa národného centra Veronika Bauch, najväčšiu chybovosť vykazujú dáta práve z prvých fáz očkovania.
Priblížila, že najčastejším problémom býva nesúlad v priezvisku, chýbajúce telefónne číslo či nesprávny formát telefónneho čísla, teda chyby vo vyplnených výkazoch, cez ktoré sa overujú žiadatelia o certifikát. "Aj napriek tomu, že má očkovaný v systéme čakárne dáta korektné, chyba mohla nastať práve pri zadávaní dát na strane vakcinačného centra, či neskôr v nemocničnom informačnom systéme," uviedla.
Bauch pripomenula, že cieľom certifikátov je, aby boli pravdivé. Z tohto dôvodu je korekcia dodaných dát a ich vzájomné zosúladenie prioritou. Dodala, že takéto priebežné overovanie a skvalitňovanie dodaných dát je základom pre vydávanie digitálnych zelených pasov.
Podľa NCZI zároveň platí, že všetci, ktorí o očkovací certifikát požiadali a informácie o ich očkovaní na Slovensku sú v databázach NCZI, certifikát dostanú.