Duisburský inštitút CAR vo svojej pravidelnej štúdii o situácii na trhu zaevidoval rastúci počet zliav a tzv. predplatného, ktoré výrazne prekročili úroveň spred roka a blížia sa k úrovni z mája 2019. Takzvané predplatné je novou formou ponuky, keď majiteľ platí mesačne fixnú splátku, v ktorej sú zahrnuté rôzne vedľajšie náklady, napríklad poistenie, údržba či výmena a uskladnenie pneumatík, pričom motorista si sám určí termín výmeny za nové vozidlo. Pred krízou bolo v Nemecku predaných takmer 3,8 milióna nových vozidiel.
Podľa popredného odborníka na automobilový priemysel Ferdinanda Dudenhöffera bol predaj v prvých štyroch mesiacoch tohto roka veľmi nízky. Trh v dôsledku lockdownov a nedostatku dôležitých montážnych dielov prepadol o 31 %. Zdržanliví boli najmä súkromní kupci, ktorí tvorili len 32,4 % trhového objemu. Na druhej strane, úspory súkromných domácností prudko narástli, takže na kúpu vozidla by malo byť k dispozícii dostatok peňazí. Dudenhöffer očakáva v nadchádzajúcich mesiacoch ďalšie zľavy a cenové ponuky.
Pri evidencii vozidiel na vlastné náklady sa ukazujú rôzne stratégie koncernov. Napríklad zákazníci koncernu Renault-Nissan môžu u predajcov nájsť rastúci počet tzv. jednodenných registrácií, ktoré umožňujú individuálne cenové zľavy. Inú cenu zvolil koncern Stellantis, ktorý vznikol z fúzie automobiliek PSA a Fiat Chrysler. Podľa štúdie značky Fiat a Jeep výrazne znižovali mieru registrácií na vlastné potreby a priblížili sa k nízkej úrovni značiek Peugeot a Opel.