Najživšia - Fontána znamení
- Na Hlavnú ulicu bola umiestnená v rokoch 1994 - 1995.
- Autorom fontány bol nebohý známy košický sochár Arpád Račko.
- Obvod fontány tvoria znamenia zverokruhu.
- Je jedinou v Košiciach, do ktorej sú v lete nasadené japonské koi kapre.
Najmodernejšia - Fontána mestského parku
- Vybudovaná v 90. rokoch 20. storočia.
- V súčasnosti je betónový bazén doplnený lomovým kameňom.
- Štátna ochrana prírody v nej objavila kolóniu ropúch zelených.
- Aktuálne sa na fontáne vykonáva hĺbková revízia, pri ktorej sa vymení 14 z 30 čerpadiel.
- Nové riadenie fontány navrhli a vytvorili študenti zo študentského startupu Smartcity-group, pôsobiaci v Univerzitnom vedeckom parku Technickej univerzity v Košiciach.
- Po rekonštrukcii ju má obsluhovať umelá inteligencia, ktorá bude riadiť jej chod či vyhodnocovať kolízne situácie, na ktoré následne upozorní obsluhu fontány.
Najkontaktnejšia - Fontána na Dominikánskom námestí
- Pôvodná fontána sa datuje ešte do roku 1999.
- Súčasná podoba vznikla v roku 2009, po rekonštrukcii štvorcovej fontány s kamennými segmentmi z flambovanej žuly a sedením na žulových blokoch.
- Svojím tvarom imituje vlny.
- Nachádza sa priamo na historickom Dominikánskom námestí.
- Ide o prvú prístupnú fontánu v Košiciach, kde sa ľudia môžu schladiť.
Najstaršia - Spievajúca fontána
- Bola vybudovaná v roku 1986.
- Je najstaršou spievajúcou fontánou na území Slovenska a Česka.
- Počas letných dní reaguje nielen na vlastnú hudbu, ale každú hodinu sa rozozvučí do rytmu zvonkohry.
- Vo svojom repertoári má takmer 100 piesní.
- Zvonkohra pozostáva z 22 zvonov, symbolov rovnakého počtu mestských častí, ktoré spolu vážia skoro 1,5 tony.
- Vo fontáne sa nachádza 750 dýz, vodu dokážu vystreknúť až do výšky 19 metrov.
Najdlhšia - Vodorovná fontána Čermeľský potôčik
- V Košiciach sa nachádza od roku 1997.
- Prechádza celou južnou i severnou časťou Hlavnej ulice.
- Potôčik pôvodne tiekol do mesta z neďalekej lesnej lokality Čermeľ ako rameno rovnomenného Čermeľského potoka.
- Pre rozvoj mestskej hromadnej dopravy došlo v roku 1899 k jeho zasypaniu a zavedeniu do kanalizačného systému mesta.
- Má hĺbku 15 cm a šírku 40 cm, čím je ideálna na brodenie počas horúčav.
- Zaručuje menšiu prašnosť a väčšiu vlhkosť v centre mesta.