Zároveň a vyzvala OSN, aby zabránila úniku chemikálií do Červeného mora, uviedla agentúra AFP. Štyridsaťpäťročný tanker FSO Safer má stále na palube 1,1 milióna barelov ropy a od roku 2015 je zakotvený neďaleko západojemenského prístavného mesta Hudajda.
Loď sa môže kedykoľvek rozlomiť alebo explodovať, uviedol hovorca Greenpeace. Podľa neho nejde o to, či sa tak stane, ale kedy, keďže už šesť rokov sa ňu nikto nestará. Okrem korózie sú problémom aj výbušné plyny v skladovacích nádržiach.
Greenpeace tvrdí, že riešenie je pritom k dispozícii - vrátane expertízy a technológií. Únik ropy by mohol zničiť ekosystémy Červeného mora, zlikvidovať rybársky priemysel v regióne a spôsobiť uzavretie životne dôležitého prístavu Hudajda na šesť mesiacov.
Prístup k opustenému nezabezpečenému plavidlu komplikuje pretrvávajúca vojna medzi vládnymi silami podporovanými vojenskou koalíciou pod velením Saudskej Arábie a húsijskými povstalcami, ktorých podporuje Irán.
Konflikt, ktorý trvá od roku 2014, dostal Jemen na pokraj hladomoru a pripravil o život už desaťtisíce obyvateľov, väčšinou civilistov, pričom milióny ľudí museli utiecť zo svojich domovov.