Tri juhokórejské spoločnosti a polícia v hlavnom meste Soul museli minulý mesiac stiahnuť reklamy a ďalší obsah.
Dôvod? Skupiny na ochranu práv mužov sa sťažovali, že obsahovali symboly pre malý penis, ktoré sú pre mužov urážlivé, napísal denník New York Post. Urážlivé obrázky podľa nich predstavovali ruky s palcom a ukazovákom v pozícii, ako by chceli niečo uchopiť. Toto gesto je však často používané tiež k naznačenie niečoho malého a v Južnej Kórei je spájané s hlasnou, hoci už neexistujúce feministickou skupinou, ktorá tento obrázok používala ako svoje logo.
A aby bol problém ešte väčší, jedna z reklám okrem spomínaného gesta obsahovali tiež klobásu. Reklama patrila najväčšiemu juhokórejskému reťazcu obchodov s potravinami GS25. Po jej zverejnení sa zišla pred sídlom firmy hŕstka protestujúcich mužov zo skupiny Muži za solidaritu. A kanál skupiny na YouTube získal behom dvoch mesiacov viac ako 200.000 sledovateľov. Okrem GS25 stiahol zo svojho menu reklamu aj reťazec vyprážaných kurčiat Genesis BBQ, ktorý zverejnil ospravedlnenie s tým, že nemal ani v najmenšom úmysle ponižovať mužov.
Banková korporácia Kakao Bank sa ospravedlnila za podobne nakreslenú ruku v jednej zo svojich reklám a metropolitná polícia v Soule tiež odstránila ruku z dopravného letáku s tým, že sa chce vyhnúť akémukoľvek nedorozumeniu. Táto kontroverzia je zatiaľ posledným vzplanutím vášní v dlhodobom napätí kvôli rodovým právam v Južnej Kórei, ktoré proti sebe postavilo mužské a ženské skupiny. Kim Garová, riaditeľka odboru ženskej politiky na ministerstve pre rodinu a rovnoprávnosť pohlaví, uviedla, že kým problémy s misogýniou a misandriou, teda nenávisťou k ženám či mužom, v Južnej Kórei nie sú nové, podobné protestné akcie proti firmám sú novinkou.
Keď sa v roku 2017 dostal k moci prezident Mun Če-in, sľúbil, že bude prezidentom rodovej rovnosti a že sa bude viac snažiť napraviť znevýhodnené postavenie žien v Južnej Kórei. Južná Kórea má jeden z najväčších rozdielov v odmeňovaní mužov a žien zo všetkých krajín OECD a v parlamente majú ženy len 19 percent kresiel. Od nástupu Muna k moci zaznamenali ženy zlepšenie miezd a majú tiež nárok na väčšie vládne dotácie ako muži, keď zakladajú nový podnik. Politológovia však uvádzajú, že mnohí mladí muži teraz majú pocit, že ich vlastné potreby a práva nie sú dostatočne uznávané, čo ešte zhoršuje všeobecnú nespokojnosť s nedostatkom pracovných príležitostí pre mladých ľudí.
"Medzi mužmi po dvadsiatke a krátko po tridsiatke panujú silné antifeministické pocity," povedal Čong Han-ul z výskumnej spoločnosti Hankook. Prieskum, ktorý v roku 2019 vykonával pre knihu, ktorej bol spoluautorom, zistil, že takmer 60 percent mužov po dvadsiatke je ostro proti feminizmu. Patrí medzi nich i Pak Čchon-jong, 27-ročný inžinier-absolvent, ktorý je presvedčený, že muži sú teraz v nevýhode. "Feminizmus v Južnej Kórei začal rodovú rovnosťou. Umožnil ženám rovnaké možnosti v kariére a platoch, ale prerástol v situáciu, keď mladí muži, ktorí nie sú lepší ako ženy rovnakého veku, sa stávajú terčom kritiky," tvrdí Pak.