Vedenie tohto mamutieho koncernu už avizovalo spustenie vyšetrovanie za účelom objasnenia príčin defektu lídra stajne Red Bull aj celého šampionátu efjednotky.
Verstappenovi na mestskom okruhu v Baku nečakane "strelila" ľavá zadná pneumatika, v rýchlosti vyše 300 km/h narazil do zvodidiel a z pretekov predčasne odstúpil. Ak by došiel do cieľa ako víťaz, zvýšil by náskok na čele šampionátu pred obhajcom titulu Lewisom Hamiltonom. Takto mal šťastie v nešťastí aspoň v tom, že z kokpitu svojho monopostu vystúpil bez zranenia.
"Poškodené pneumatiky nielen preskúmame pod mikroskopom, ale pripravíme aj analýzu toho, čo sa vlastne stalo. S určitosťou môžeme povedať, že nešlo o klasický defekt spôsobený nadmerným opotrebovaním pneumatík," vyhlásil športový riaditeľ Pirelli Mario Isola podľa webu orf.at.
Rovnaký problém ako Verstappena postihol na pretekoch v Baku o čosi skôr aj Kanaďana Lanca Strolla na Aston Martine. Aj on narazil do zvodidiel vo vysokej rýchlosti, keď mu vypovedala poslušnosť ľavá zadná pneumatika. A pritom auto nesignalizovalo vopred žiadny problém. "Príčinou problémov oboch jazdcov mohli byť aj trosky na trati. Túto tézu podporuje aj skutočnosť, že technici Mercedesu si všimli porezanú pneumatiku Lewisa Hamiltona," uvádza orf.at.
Preteky po nútenom odstúpení Verstappena na polhodinku prerušili a po ich spustení mal Hamilton v dvojkolovom šprintérskom závere všetky tromfy v rukách na zisk 99. víťazstva kariéry. Lenže v snahe predstihnúť Mexičana Sérgia Péreza v zákrute bez bŕzd vletel do únikovej zóny a keď sa vrátil na trať, stačilo to len na konečné 15. miesto. Verstappen si vďaka tomu udržal štvorbodový náskok na čele MS. Víťazom sa stal jeho tímový kolega Pérez. "Spočiatku som bol veľmi frustrovaný, ale potom Lewis urobil chybu a ja som zostal na čele šampionátu. Napriek tomu som nespokojný, lebo som chcel v Baku zvýšiť náskok na prvom mieste. Rozhodne som na to mal formu aj monopost," komentoval Vestappen.