Stoja za ním chalani zo Slovenskej technickej univerzity (STU), ktorí sa s týmto špeciálom predstavujú na súťažiach po celej Európe.
Akcia prilákala veľa ľudí, ktorí skúšali meniť pneumatiky na makete monopostu RB 14, no nemenej pozornosti pritiahol aj neďaleko vystavený špeciál STUBA Green Team. „Ide o študentský spolok a organizáciu, ktorá pôsobí medzifakultne,“ odhalil študent Kristián (21) s tým, že na mieste mali verziu SGT-FE 17 z roku 2017.
„Je to vlastne prerobené auto na bezpilotnú verziu. To znamená, že dokáže jazdiť sama, ale aj s vodičom,“ doplnil. Tento kúsok sa preháňa na súťažiach po celej Európe na rôznych okruhoch. Zaujímavosťou je, že má 110 koní a z 0 na 100 km/h. zrýchli za 3,2 sekundy.
Laserový snímač
Študenti ju vytvorili v školskej dielni alebo u rôznych sponzorov, ale kupovaný je jedine motor a tlmiče. Na prednom krídle sa nachádza laserový snímač, ktorý skenuje okolie, a tiež kamera, ktorá sníma kúžele na bezpilotnej trati a vďaka tomu dokáže meniť smer a kopírovať optimálnu jazdnú stopu. „Zapojili sme sa, samozrejme, aj do súťaže. Vyskúšali sme si niekoľko pokusov a najlepší nám vyšiel na 8:19 sekundy,“ uzavrel Kristián.
Monopost RB 14
Hmotnosť: 733 kg
Výkon: 900 koní
Motor: V8, 1 600 ccm
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 2,8 s
Maximálna rýchlosť: 330 km/h
Monopost SGT-FE 17
Hmotnosť: 235 kg
Výkon: 190 koní
Motory: elektromotory Ermax
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 3,3 s
Maximálna rýchlosť: 120 km/h