K takzvanému pointilizmu, ktorý je ako technika založený na schopnostiach vnímania oka a mysle sa pritom dostal úplne náhodou.
Daniel (33) po škole pracoval ako grafik a retušér a vďaka tetovaniu prešiel do výtvarnej tvorby. „K pointilizmu, ktorému sa venujem už skoro 10 rokov, som sa dostal úplne náhodne cez jedno pokusné dielo. Očarila ma atmosféra tieňa a svetla, ktorú bodky vytvárajú a techniku som aktívne začal zdokonaľovať počas tetovania, čo je v zásade v mojom prípade bodkovanie pod kožu. V dnešnej dobe už vyzerajú moje tetovania ako ilustrácie,“ opisuje.
Jeho diela si všimli nielen u nás, ale i v zahraničí. „Či už ide o výstavy u nás na Slovensku, v Česku alebo v Maďarsku, hosťovanie na tatérskej benefičnej akcii Zkruhu, veľkoformátový obraz v Prahe, prípadne veľkoformátová ilustrácia na stenách Hideparku v Nitre,“ povedal.
Robota na týždne
Do sveta vypustil aj sériu nabodkovaných portrétov osobností „Fanatici“ v podobe kalendára. Okrem toho sa venuje aj tetovaniu. Čas vyhotovenia jednotlivého diela závisí od veľkosti. „Sú tetovania, ktoré robím na veľa sedení a niektoré viem za pár hodín mať hotové. Niektoré obrázky robím deň, niektoré týždeň,“ priznáva s úsmevom umelec, ktorý svoje diela ráta na stovky.
„Drvivá väčšina mojich obrázkov sú predajné. Okrem väčších projektov, ilustrácií pre knihy, komiksy a tetovania robím stále portréty na zákazku, ilustrácie k rôznym udalostiam, či už ako dizajn pre tričko cyklistov, ktorí sa idú túlať na týždeň po Európe, alebo rozlúčkové ilustrácie pre kolegov, ktorí odchádzajú do inej práce,“ počíta Nitran. A koľko si účtuje?
„Cena za tie úplne najmenšie začína na 80 € a pohybuje sa podľa veľkosti a tmavosti obrazu,“ hovorí. Okrem práce je vďačný aj za rodinu, ktorej venuje všetok voľný čas. „Mám úžasnú ženu, ktorá ma podporuje a do veľkej miery stojí za tým, v akej hĺbke sa v rámci svojho umenia dnes nachádzam. Máme spolu syna, ktorému sa snažíme ukázať, aký vie byť život skvelý,“ dodáva.
Pointilizmus
Technika maľby, ktorá kombináciou malých od seba vzdialených bodov základných farieb vytvára dojem zložitej farebnosti. Je založená na schopnostiach vnímania oka a mysle, ktoré miešajú jednotlivé body celej škály farieb. Tento prácny štýl príliš veľa maliarov nepoužívalo. Tvoril tak predovšetkým Georges Seurat, Paul Signac a Henri-Edmond Cross.