Pre TASR to povedala hovorkyňa národného centra Veronika Bauch. Poukázala na to, že informácie o očkovaní prichádzajú do NCZI z vyše 20 nemocničných informačných systémov, preto je spektrum dátových chýb široké a oprava dát viackolová.
"Najčastejším problémom býva nesúlad v priezvisku, chýbajúce telefónne číslo či nesprávny formát telefónneho čísla, teda chyby vo vyplnených výkazoch, cez ktoré sa overujú žiadatelia o certifikát. Aj napriek tomu, že má očkovaný v systéme čakárne dáta korektné, chyba mohla nastať práve pri zadávaní dát na strane vakcinačného centra či neskôr v nemocničnom informačnom systéme," povedala.
Zopakovala, že cieľom certifikátov je, aby boli nositeľmi pravdy. Z tohto dôvodu je korekcia dodaných dát a ich vzájomné zosúladenie prioritou.