V pondelok miestne médiá informujú, že konferencia sa konať nebude. Dôvodom sú rozhorčené reakcie na sociálnych sieťach na reklamný spot nakrútený k tomuto stretnutiu, ktoré sa malo konať pod záštitou gréckej prezidentky Kateriny Sakellaropulosovej či vládneho odboru pre rodovú rovnosť a niektorých štátnych inštitúcií.
Podľa kritikov spot vyznieva, ako by za nízku pôrodnosť v krajine boli zodpovedné iba ženy, ktoré "obetujú deti kvôli svojej kariére". Reklamný spot ku konferencii kritizovali mnohí na sociálnych sieťach ako "diskriminujúci, sexistický a ponižujúci". Podľa týchto názorov odráža zažitý konzervatívny stereotyp, že rolou ženy v spoločnosti je mať deti. Ženy by podľa neho "mali zachrániť národ".
Niektorí v tejto súvislosti pripomenuli aj nedostatočnú podporu rodinám zo strany štátu a nízke mzdy spôsobené ekonomickou krízou. Na videu sa evidentne zúfalá žena okrem iného pýta, čo urobila zle, že po štyridsiatke už nemôže mať deti. "Neurobila si nič zle, len si to nevedela," odpovedá jej čiasi hlas. Záber na elegantne oblečenú ženu, pripomínajúce podnikateľku či političku, ktorá sa na ňom zúfalo chytá za hlavu, sa strieda s obrázkom narodeninovej torty s horiacimi sviečkami vo forme číslic od 40 nahor.
Organizátori tvrdia, že spot bol zle pochopený a že jeho cieľom, aj zmyslom konferencie, okrem iného bolo zvýšiť povedomie o problémoch s neplodnosťou vo vyššom veku. Avšak po kritike na sociálnych sieťach svoju záštitu konferencie stiahla aj grécka prezidentka, rovnako ako sa od akcie dištancovala časť odborníkov, ktorí sa mali konferencie zúčastniť. Na konferencii mali vystúpiť aj zástupcovia gréckej pravoslávnej cirkvi. Naopak predný grécky gynekológ Kostas Pantos označil reklamný spot za síce "drsný", ale pravdivý. Video podľa neho nehovorí "majte deti", ale "buďte informované".