Monitoring Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM), ktorý sa konal od 31. mája do 11. júna, bol zameraný na deviatakov základných škôl a štvrtákov z osemročných gymnázií. Informoval o tom ústav vo svojom profile na sociálnej sieti. Ako vysvetlil, na základe žiackych odpovedí je možné vyhodnotiť dopad dištančného vzdelávania na úroveň vedomostí vybranej populácie žiakov na Slovensku. Dáta zároveň poskytnú podklady pre nastavenie vzdelávacieho obsahu v najbližších školských rokoch.
„Žiaci počas monitoringu vypĺňali postojové dotazníky zamerané na hodnotenie priebehu dištančného vzdelávania z ich pohľadu. Následne riešili vedomostné testy z matematiky, slovenského jazyka a literatúry a maďarského jazyka a literatúry,“ priblížil. Dodal, že žiaci testy vypĺňali elektronicky cez školské počítače. Každej zapojenej škole poskytne NÚCEM do konca júna výsledky z jednotlivých testov na úrovni žiaka, školy a celkového priemeru reprezentatívnej vzorky. Výsledky budú pre školy prístupné na platforme EduPage.
Testy ani dotazníky, ktoré boli použité pri realizácii monitoringu, NÚCEM neplánuje zverejniť. Dôvodom je, že ide o výskumný nástroj, ktorý je súčasťou dlhodobého výskumného zámeru. Výsledky monitoringu spracované na úrovni celého Slovenska však plánuje inštitúcia zverejniť v septembri 2021.