Predseda školských odborárov Pavel Ondek sa pýta, prečo sa ide pripravovať celá kurikulárna reforma v období, keď pedagogická verejnosť je vyčerpaná, psychicky vypätá a odborne unavená. Svoje výhrady školskí odborári adresovali aj poslancom parlamentu.
"Zásadne nesúhlasíme s nastolenými reformnými zmenami v základnom školstve, so zmenou štátneho vzdelávacieho programu a následne školských vzdelávacích programov. Považujeme to za neetické pre celú pedagogickú verejnosť," uviedol Ondek. OZ PŠaV na Slovensku žiada poslancov o podporu nesúhlasného stanoviska reformovať základné školstvo ukotvením v zákone. "Legislatívny zámer nie je podložený analýzou, výskumom, dátami, overovaním, že uvedené zmeny prinesú zvýšenie kvality vzdelávacieho procesu," poznamenal predseda školských odborárov.
OZ PŠaV na Slovensku navrhuje rezortu školstva pripraviť chystané zmeny napríklad po experimentálnom overovaní. "Výrazná zmena a taký závažný zásah do chodu základnej školy musí byť najskôr pripravený vo všetkých bodoch a až potom, keď budú jasné všetky dosahy a ich riešenia, môže byť legislatívne prijatý," poukázal Ondek.