Aktuálna fáza pilotného kurzu tiež počíta s nočnými preletmi do polnoci. Podľa hovorcu STA Dušana Tokarčíka budú lietať na menej hlučných strojoch typu Schweizer a MD-530.
Ako pripomenul výkonný riaditeľ spoločnosti Dominik Varga, letecká akadémia v letných mesiacoch nebude cvičiť na vrtuľníkoch typu UH-60 Black Hawk. Podľa jeho slov tým vychádzajú v ústrety obyvateľom lokalít v blízkosti letiska, ktorí sa na nočné cvičenia sťažovali najmä v lete, kedy majú pootvárané okná.
STA aktuálne prostredníctvom certifikovanej spoločnosti ukončila merania hluku. „Štúdiu predložíme dotknutým štátnym orgánom na posúdenie a veríme, že nám pomôže zobjektivizovať tému hlukovej záťaže na obyvateľstvo. Zároveň nám presnejšie ukáže, aké možnosti má naša spoločnosť pri hľadaní nových leteckých koridorov tak, aby sme ľuďom vyšli čo najviac v ústrety,“ doplnil Varga. Zároveň začali rokovať o možnostiach rozšírenia spolupráce s letiskami v Poprade a Spišskej Novej Vsi, čím chcú rozptýliť výcvik na väčšom území tak, aby predchádzali možným sťažnostiam od obyvateľov.
Na výsledky hlukovej štúdie čaká aj Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, ktoré bude na základe nich postupovať ďalej. Na rezort sa obrátilo mesto Košice, podľa ktorého prelety vrtuľníkov STA spôsobujú nadmernú hlukovú záťaž. Evidujú aj podnety od obyvateľov. Tiež vznikla petícia, ktorá žiada úplné zrušenie nočných preletov a tréningových letov. STA tvrdí, že už spravila niekoľko opatrení. Napríklad jej piloti prestali lietať hlučnejším vrtuľníkom Mi-17, došlo k zmene letových koridorov, určili sa časy na tréningové lety a vrtuľníky lietajú vyššie.