Vylepšenia dynamiky, multimediálneho systému a technológií na zaistenie vyššej bezpečnosti, komfortu a pohodlia vás zaručene dostanú.
V novom modeli Lexus NX je dokonale prepojená dynamická obratnosť a použitie pokročilých technológií. Je vytvorený tak, aby vyhovoval pestrému životnému štýlu zákazníkov na celom svete. Prináša vynovenú podobu svojich silných stránok, čo umocňuje jeho príťažlivosť.
Nové smerovanie dizajnu
Neoddeliteľnou súčasťou dizajnu je tvar kultovej vretenovitej mriežky chladiča. Zadnú časť auta charakterizujú nové svetlá v tvare písmena L. Použitím názvu „LEXUS“, namiesto znaku „L“ na kufri, vznikol čistý a moderný vzhľad.
V porovnaní s prvou generáciou sa jeho celková dĺžka zväčšila o 20 mm, rázvor kolies o 30 mm, šírka o 20 mm a výška o 5 mm. To zaisťuje optimálne usporiadanie auta, ale aj viac miesta pre cestujúcich.
Nová architektúra kabíny
Usporiadanie ovládacích prvkov a informačných zdrojov sú optimalizované v duchu hesla „ruky na volante a oči na ceste“. Prepínače na volante si vodič môže prispôsobiť tak, aby nimi ovládal svoje preferované funkcie. Keď sa použije konkrétny prepínač, jeho tvar sa zobrazí na projekčnom displeji, takže vodič sa nemusí pozerať dolu na volant.
Na stredovej konzole sú všetky informačné zdroje – obrazovka, displej, kombimeter s jedným číselníkom, centralizované ukazovatele a projekčný displej.
Spúšťacie tlačidlo, ovládače klimatizácie a prepínač režimu jazdy sú v dosahu vodiča a ich obsluha je zjednodušená a intuitívna. Prierez volantu bol stanovený tak, aby zabezpečoval čo najlepší úchop a jednoduchú obsluhu. Ako aj radiaca páka, aby dobre priliehala do ruky.
Pohodlie a zážitok Omotenaši
Nové prvky v kabíne odrážajú princíp Omotenaši, ktorým sa riadi spoločnosť Lexus v prístupe k zákazníkom. Charakterizuje ho predvídanie potrieb iných a zabezpečenie ich pohodlia. K týmto prvkom patrí svetelná sekvencia pri nastupovaní a spustení motora či osobné privítanie na displeji. Systém okolitého osvetlenia ponúka na výber 64 farieb, ktorými si môžu cestujúci navodiť atmosféru na cestu.
Hnacie sústavy a výkon
Elektrifikovaný model je vybavený 2,5-litrovým hybridným motorom a dobíjacím lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 18 kWh, čo je najvyššia kapacita v jeho triede. Prídavný elektromotor vzadu zaisťuje výkon pohonu všetkých štyroch kolies. Dosiahne zrýchlenie 0 – 100 km/h len za 6 sekúnd. Odhadované emisie CO₂ na úrovni menej ako 40 g/km a spotreba paliva menej ako 3 l/100 km by mali byť v danej triede najlepšie.
Veľkosť a kapacita akumulátora sú zárukou prvotriedneho elektrického dojazdu 63 km a umožňujú jazdu v plne elektrickom režime pri rýchlosti až 135 km/h.
Plug-in hybridný Lexus si zachováva vysokú účinnosť aj pri vybití akumulátora. V modeli NX 450h+ je východiskovým nastavením efektívny systém hybridného pohonu bez nutnosti dobíjania. Účinnosť je až o 20 % vyššia ako u konkurencie.
Hybridná technológia štvrtej generácie
Výkon a účinnosť hybridného modelu NX 350h sa posunuli na novú úroveň vďaka zavedeniu 4. generácie technológie hybridného pohonu, ktorá poskytuje o 25 % vyšší výkon ako systém v aktuálnom modeli. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa zvýšilo o 15 % a dosahuje 7,7 sekundy. Zároveň došlo k očakávanému zníženiu emisií CO₂ približne o 10 %.
Pokročilé systémy
Lexus NX je vybavený 3. generáciou balíka bezpečnostných funkcií Lexus Safety System +. Ponúka komplexnú súpravu aktívnych bezpečnostných a asistenčných funkcií a určuje nový štandard v oblasti určovania rizika a prevencie dopravných nehôd. Vďaka nim dokáže prednárazový bezpečnostný systém rozpoznať a pomôcť zabrániť hroziacim dopravným nehodám až o 36 % efektívnejšie než doposiaľ.
Na Slovensku sa predpredaj novinky Lexus NX začne koncom júla 2021, kedy budú zverejnené ceny. Prvé vozidlá prídu do showroomov Lexus v novembri.