Informuje o tom v stredu agentúra AFP. Vyjadrenie radnice je reakciou na najnovší prípad z ulíc metropoly, keď dvaja jazdci na eletrických kolobežkách zrazili chodkyňu a z miesta činu ušli – žena však na zranenia utrpené kolíziou s kolobežkou zomrela.
V Paríži je na prenájom k dispozícii zhruba 15.000 kolobežiek. Má na nich jazdiť iba jeden jazdec rýchlosťou najviac 20 kilometrov za hodinu, a to výlučne po cestnej komunikácii alebo po cyklotrase. Kritici však namietajú, že tieto pravidlá sa dajú len ťažko presadiť. Opustené kolobežky sú často roztrúsené po námestiach a chodníkoch.
"Buď sa situácia značne zlepší a kolobežky si nájdu miesto na verejných priestranstvách bez toho, aby spôsobovali problémy – predovšetkým chodcom -, alebo preskúmame, ako sa ich úplne zbaviť," povedal pre AFP námestník starostu Paríža David Belliard.
"Ostatné mestá tak urobili," dodal s odvolaním sa na parížsku štvrť Issy-les-Moulineaux a svetové veľkomestá New York či Barcelona. V prípade smrteľnej zrážky s kolobežkou, ktorá sa udiala začiatkom tohto mesiaca a neprežila ju 32-ročná Talianka žijúca v Paríži, obvinila v sobotu polícia jednu zdravotnú sestru zo zabitia.
Vo chvíli zrážky s kolobežkou stála Talianka na brehu Seiny a rozprávala sa s priateľmi, približuje AFP. Jazdkyňa i spolujazdec na kolobežke z miesta ušli a polícia ich vypátrala až po desiatich dňoch.