Máte tip, záľubu alebo fotky, o ktoré sa s nami chcete podeliť? Pošlite nám ich na tip@novycas.sk alebo na WhatsApp na číslo 0918 620 001!
Spojením skupiny Fiat Chrysler Automobiles FCA a skupiny Groupe PSA, ktorej súčasťou je aj trnavská automobilka, vznikla začiatkom tohto roka nová spoločnosť Stellantis. Automobilka tvrdo pociťovala dopad koronakrízy. "Aktuálny režim závažného nedostatku dielov začal od polovice marca. Ide o priamy dopad pandémie COVID-19. Celkovo sme s výrobou stáli do konca mája viac ako 40 výrobných zmien. Zamestnanci, ktorí nepracovali, dostali za tieto dni náhradu mzdy vo výške 65 % priemerného zárobku," povedal hovorca Stellantis Peter Švec.
Podľa našich informácii podalo niekoľko desiatok ľudí od začiatku roka výpovede. "Vyšší počet výpovedí z dôvodu nižšieho príjmu sme v máji nezaznamenali. Spolu so mzdou za máj sme vyplatili aj 1. časť 13. platu podľa novej Kolektívnej zmluvy, pre služobne starších zamestnancov sú nové podmienky 13. platu výhodnejšie ako v roku 2020, " dodal Švec. Napriek tomu, že situácia bola vážna, firma hľadala ľudí. "Mesačne prijímame do 80 ľudí prevažne na pozície operátor výroby alebo vodič VZV. Automobilka aktuálne zamestnáva do 4000 ľudí," uviedol hovorca.
"V trnavskej automobilke sme v paradoxnej situácii, keď napriek trvajúcemu vysokému dopytu klientov po našich modeloch Peugeot 208, e-208 a Citroen C3 musíme obmedzovať ich produkciu kvôli nedostatku polovodičových komponentov. Krízový štáb na úrovni skupiny a závodu na dennej báze vyhodnocuje situáciu s cieľom bojovať dodanie dielov tak, aby sme zachránili každú pracovnú zmenu," konštatoval koncom mája Švec. Od soboty 29. mája sa vrátili do plnej produkcie.