Vo štvrtok o tom v Trenčíne informoval obchodný manažér spoločnosti Tatra Defence Slovakia Róbert Gašparík. „História Tatry na Slovensku siaha do 50. rokov minulého storočia, skončila sa v 90. rokoch. Naším zámerom je, aby sa na Slovensko vrátila značka, ktorá tu má tradíciu. Snahou je navrátiť ju na Slovensko, čím by sa zvýšila zamestnanosť,“ uviedol Gašparík.
Ako dodal, snahou spoločnosti je presunúť výrobu podvozkov a potom aj celých vozidiel pre silové zložky na Slovensko, čím by bol k dispozícii rýchly servis, zaškolenia obsluhy vozidiel a celkovo sa oživil priemysel.
„V Trenčíne sa už vyrábajú podvozky Tatra 8x8, niektoré komponenty dovážame z Tatry Kopřivnice, iné sa už vyrábajú na Slovensku. Celá montáž prebieha tu v Trenčíne. Produkt chceme predstaviť rezortu obrany, aby vedeli, že bude k dispozícii silovým zložkám,“ doplnil Gašparík s tým, že pre ministerstvo obrany už vyrábajú podvozky zakontrahované v minulom roku, ďalšie obchodné kontrakty majú rozbehnuté v zahraničí.
Podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) rezort s "tatrovkou" spolupracuje už desaťročia, prípadný kontrakt na dodávku vozidiel však musí byť výsledkom verejného obstarávania.
„V ozbrojených silách máme množstvo vozidiel. Faktom je, že mnoho z nich má už viac ako 40 rokov a potrebujeme ich nahrádzať novými. I preto sa stretávame s mnohými spoločnosťami, medzi ne patrí aj Tatra. Myslím si, že akákoľvek férová a otvorená diskusia so spoločnosťami je na mieste. Robíme to pravidelne, nie je v tom žiadny problém. Naopak, oceňujem to,“ zdôraznil Naď.
Ako dodal, rezort obrany bude potrebovať viac ako 1500 nákladných vozidiel rôznych druhov. „V priebehu tohto roka chystáme veľkú súťaž. Komunikujeme aj so spoločnosťou Tatra, ale nielen s ňou. Komunikujeme o tom, akým spôsobom zabezpečiť vozidlá, ktoré potrebujeme a na druhej strane, aby aj štát a obyvatelia Slovenska získali benefity vo forme daní a pracovných príležitostí,“ uzavrel Naď s tým, že kroky rezortu budú také, aby ho nikto nemohol obviniť z netransparentnosti.