"Ústava Slovenskej republiky garantuje každému občanovi zdravé a bezpečné životné prostredie. Tam, kde kamiónová doprava prechádza mestami a dedinami, hluk, emisie a vibrácie sú ďaleko nad zákonom povolené normy," povedal pre TASR Jozef Baran z OZ Lepší Prešov.
Okrem dosahov absencie rýchlostnej cesty na zdravie obyvateľov poukázal i na ekonomický rozmer. Spomedzi 20 najzaostalejších okresov Slovenska ich je desať z prešovského kraja. "To zaostávanie bez R4 sa bude ešte viac prehlbovať," ozrejmil. Upozornil, že druhá etapa obchvatu Prešova je už rok stavebne pripravená. "Minister trikrát sľuboval termíny (na vypísanie verejnej obchodnej súťaže na dodávateľa stavby, pozn. TASR), ani raz to nedodržal," doplnil s tým, že sa preto na neho obrátili listom, odpoveď nedostali.
Do blokády sa v piatok okrem OZ zapojilo aj mesto Svidník a ďalších približne deväť obcí na trase plánovanej R4. "My potrebujeme dobrú cestu, aby sme mohli rozvíjať mesto, čo sa týka investorov i občanov mesta, aby sme zvyšovali kvalitu života. Tá rýchlostná komunikácia je pre nás životne dôležitá," uviedla pre TASR primátorka mesta Svidník Marcela Ivančová. Upozornila tiež, že pri plánovanej reforme súdov má prísť mesto o okresný súd a otáznou je tiež budúcnosť svidníckej nemocnice. Bez rýchlostnej cesty je podľa jej slov "tento región odsúdený na zánik".