Podľa predsedu Prešovského samosprávneho kraja Milana Majerského (KDH) je rýchlostná cesta R4 dôležitá nielen pre rozvoj Prešovského kraja, ale aj ako strategická cesta pre tranzit vo východnej Európe. Jej výstavba však napreduje "slimačím tempom". "Vieme, že sa buduje iba prvá časť severného obchvatu Prešova, na druhú časť nie je ešte ani spustená súťaž a zvyšných osem častí R4 nie je ani v procese ďalších aktov, ktoré patria k 'papierovačkám' k spusteniu verejného obstarávania," uviedol pre TASR s tým, že obyvateľov, ktorí sa do výzvy zapojili, podporuje. "To, že ľudia prevezmú určitú formu protestu do svojich rúk voči tým, ktorí nekonali, je úplne normálna vec," uviedol tiež.
"Vnímam ten regionálny problém, ale tie problémy máme na celom Slovensku. Som presvedčený, že pôjdu (tieto úseky, pozn. TASR) do realizácie hneď po tom, ako budú dokončené chýbajúce, už rozostavané stavby. Oni nie sú na chvoste," uviedol v reakcii na protest minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina) počas kontrolného dňa stavby diaľnice pri Ružomberku.
Ako doplnil, ministerstvo sa spolu s predsedom vlády snaží nájsť finančné zdroje, aby stavby cestnej infraštruktúry urýchlili. Pripomenul však, že v najbližších rokoch bude rezort pokračovať v jej výstavbe v súlade so záväzným zoznamom investičných priorít aj napriek tomu, že výstavbu slovenského úseku medzinárodného koridoru Via Carpathia vníma už aj ako geopolitický problém. Predseda vlády Eduard Heger (OĽANO) protestujúcim obyvateľom rozumie, avšak protest spája s "dedičstvom, ktoré sme zdedili".