Ak neovláda jazyk danej krajiny, je potrebné kontaktovať asistenčnú službu svojej poisťovne, ktorá pomôže s prekladom. "Na tieto prípady sú klientom k dispozícii asistenčné služby, ktoré poskytujú telefonické tlmočenie a preklady aj pri styku s políciou, zorganizujú tlmočníka pre policajné vyšetrovanie a poradia aj s prekladmi pri vypĺňaní dokladov," vysvetľuje manažér pre likvidáciu škôd z motorových vozidiel Uniqa Jiří Moravec.
Z polície treba vyžiadať potvrdenie o nahlásení krádeže, ktoré bude potrebovať poisťovňa, aby mohla začať riešiť poistnú udalosť. Následne by mal poškodený nahlásiť krádež aj svojej poisťovni a oznámiť jej všetky informácie o zmiznutom vozidle a okolnostiach krádeže. Asistenčná služba poisťovne v prípade potreby poskytne ubytovanie alebo náhradné vozidlo na dopravu do cieľa, v prípade pripoistenia rozšírených služieb má klient nárok i na letenku. O službe, ktorá bude poskytnutá, rozhodne na základe posúdenia konkrétnej situácie operátor asistenčnej služby.