Tie od ministerstva vyžadoval rezort financií. Pre TASR to uviedla hovorkyňa MZ SR Zuzana Eliášová s tým, že v rezorte sú pripravení doplniť žiadosť aj o ďalšie podklady. Minister financií Igor Matovič (OĽANO) ešte minulý týždeň uviedol, že dôvodom, prečo jeho rezort zatiaľ neodobril finančné prostriedky určené na mediálnu podporu očkovacej kampane, je to, že strážia efektivitu vynakladania verejných prostriedkov. Z tohto dôvodu sa rezort financií obrátil na MZ SR, aby informovalo, v akých médiách a s akými vyrokovanými zľavami bude poskytnutý reklamný priestor na očkovaciu kampaň.
MZ SR tvrdí, že informačná kampaň sa na Slovensku realizuje kontinuálne. "Prostredníctvom médií informujeme na dennej báze o tom, že očkovanie je účinnou prevenciou, taktiež o všetkých novinkách a ďalších dôležitých informáciách," povedala Eliášová. Poukázala na to, že na začiatku roka sa komunikovalo primárne v online prostredí. Vytvorila sa informačná webstránka www.slovenskoproticovidu.sk. Začiatkom mája spustilo ministerstvo prvú fázu celoslovenskej mobilizačnej kampane s ohľadom na dôraz na zaočkovanie starších ľudí. Prvá fáza kampane trvala do 27. júna a šírila sa najmä online prostredníctvom televízie a tiež rádií.
Počas mája zároveň seniori pri vyplácaní starobných dôchodkov dostali informačný leták o očkovaní. Eliášová poukázala aj na televízne spoty, v ktorých vedci a osobnosti komunikovali hlavné apely kampane. Dodala, že na rozhlasových staniciach sa realizuje rozhlasová kampaň Zaočkuj babku. Počuť možno aj vedecké odporúčania o očkovaní proti ochoreniu COVID-19. V online priestore má MZ SR podľa hovorkyne pripravené videospoty odborníkov, ktorí sa vyjadrujú vo virtuálnom priestore k najčastejším otázkam. Regionálna kampaň sa zasa zameriava na zvýšenie povedomia o účasti na očkovaní prostredníctvom stotožnenia s podpornou osobnosťou.
Kampaň potrvá do 15. októbra, prispôsobuje sa aktuálnemu vývoju. MZ SR popritom pracuje na ďalších komunikačných riešeniach, ktoré postupne predstaví.