Zdena Studenková (67): Preňho bolo typické, že chodil a počúval
Koncom 70. rokov som robila sériu televíznych inscenácií, operiet. Patrili tam aj známe Offenbachove diela Perikola a Parížsky život. Bola sme v jednom ročníku s Jožom Vajdom a v čase, keď sme končili školu, dostali sme príležitosť zahrať si s Milanom Lasicom a s ďalšími úžasnými hercami v inscenácii Parížsky život (1978). Spomínam si rada aj to, ako sme robili program Ktosi je za dverami s Julom a Milanom. Známa je replika, keď sa ma Julo Satinský pýta: Ja mám takú otázku – keď ste vo vani, kúpete sa...to ste pri tom celkom nahá? A Milan odpovie: Pravdaže je nahá! Na to sa spýta Milan, čo som čítala naposledy a Julo do toho skočí: Prosím vás, načo by čítala!
Všetci si myslia, že išlo o improvizáciu, my sme to ale skúšali dva týždne u Julka Satinského pri litroch kávy. Obaja majstri sa vyznačovali tým, že nič nesmelo byť nepripravené. Všetko bolo naskúšané, pretože aj najmenšia pointa sa musí – najmä s takými začiatočníčkami, ako som bola ja – dokonale naskúšať, aby to pôsobilo autenticky.
Neskôr som mala tú česť robiť s Milanom ako s režisérom muzikál na Novej scéne Niekto to rád horúce. Tam vznikla zvláštna situácia - mala som hrať v predstavení šéfku orchestra Sue a mne sa snívalo, že Milan počas skúšky prišiel za mnou a povedal mi: Poď so mnou, chcem ti niečo povedať! Niekam sme išli a on mi povedal: Ja chcem, aby si hrala Sugar. Tú hrala v pôvodnej americkej snímke z roku 1959 Marilyn Monroe.
My sme v divadle skúšali, Milan sa prechádzal okolo hercov. Preňho bolo typické, že chodil a počúval, ani sa na hercov nedíval. Lebo keď zmizne obraz a len počúvate, vtedy zistíte, či je tá interpretácia textu pravdivá. Asi o týždeň ma Milan poklepal po rameni a hovorí: Poď so mnou na chodbu. Išli sme von a on povedal: Nie, nebudeš hrať Sue, budeš hrať Sugar! Možno, že moje túžba bola taká veľká, že sa mi to splnilo. Po premiére mi Milan priniesol na javisko veľkú kyticu a povedal: Vyhrali sme!