Prvá trolejbusová trať v Bratislave
S výstavbou prvej trolejbusovej trate v hlavnom meste začali už v prvej polovici roku 1909, pričom trať smerovala od Palugyayovho paláca na začiatku dnešnej Pražskej cesty cez Brniansku ulicu popri Rothovej patrónovej továrni, popod Červený most až ku kúpeľom na Železnej studničke.
Trať, na ktorej spočiatku premávalo šesť trolejbusov Mercédès-Électrique-Stoll, bola do prevádzky uvedená 19. júla 1909. Štyri trolejbusy boli stavané na letnú prevádzku a disponovali otvorenou karosériou a dva, ktoré slúžili na prevádzku v nepriaznivom počasí, mali uzavretú karosériu. Napokon však pribudol aj tretí uzavretý trolejbus, ktorý bol prestavaný z nákladného trolejbusu.
Prvá trolejbusová trať v hlavnom meste
S výstavbou prvej trolejbusovej trate v hlavnom meste začali už v prvej polovici roku 1909, pričom trať smerovala od Palugyayovho paláca na začiatku dnešnej Pražskej cesty cez Brniansku ulicu popri Rothovej patrónovej továrni, popod Červený most až ku kúpeľom na Železnej studničke. Trať, na ktorej spočiatku premávalo šesť trolejbusov Mercédès-Électrique-Stoll, bola do prevádzky uvedená 19. júla 1909. Štyri trolejbusy boli stavané na letnú prevádzku a disponovali otvorenou karosériou a dva, ktoré slúžili na prevádzku v nepriaznivom počasí, mali uzavretú karosériu. Napokon však pribudol aj tretí uzavretý trolejbus, ktorý bol prestavaný z nákladného trolejbusu.
Bratislavský Mercédès-Électrique-Stoll
- Dĺžka: 4 900 - 5 500 mm
- Šírka: 1 800 mm
- Počet miest na sedenie: 24+1
- Hmotnosť: 2 750 kg
- Výkon motora: 15 kW
- Celkový výkon: 30 kW
- Počet motorov: 2
- Maximálna rýchlosť: 20 km/