Nezaevidované vstupenky
Divadlo tvrdí, že sála, ktorá pojme až 310 divákov, bola na 100 % obsadená a žiada vyplatiť svoju časť. To však huslista odmieta, v prvom rade sa mu nezdá, že by sála praskala vo švíkoch na 100 % a na druhej strane, divadlo o 100 % obsadenosti nemá žiadny hmatateľný dôkaz. „Kontrola vstupeniek prebehla čítačkami na QR kódy a bolo nimi naskenovaných presne 6 ks vstupeniek, z čoho je oficiálny dokument,“ dodal Jančík.
Problém zdedil nový riaditeľ
Konflikt, ktorý vznikol, riešil vtedajší riaditeľ. Toho však vystriedal Michal Vidan, ktorý tento problém podedil. Podľa jeho slov sa veci na súde pohli. „Mestské divadlo Žilina sa pri financovaní svojej činnosti ako príspevková organizácia mesta Žilina riadi všetkým zákonnými normami, usmerneniami a pravidlami. V uvedenom prípade boli všetky kroky komunikované s advokátskou kanceláriou, ktorá zabezpečuje vymáhanie pohľadávok pre divadlo. Po vyhodnotení relevantných informácií bola predmetná pohľadávka postúpená súdu, ktorý rozhodol platobným rozkazom v náš prospech,“ uviedol pre Nový Čas riaditeľ Michal Vidan.
„Vyzvanie zo súdu mi, žiaľ, neprišlo, nakoľko tam bola adresa, kde už firma nesídli a nevedeli sme sa proti tomu odvolať. Všetko bude predmetom ďalšieho rozhodovania. Divadlo taktiež nevyplatilo vyzbierané vstupné, a to aj napriek zmluvným podmienkam, ktoré mu túto povinnosť ukladali do troch pracovných dní od ukončenia koncertu. Mrzí ma jednanie neférových jednotlivcov, ktoré ako podpora kultúry nevyzerá, avšak je to pre mňa i môj tím obohacujúca skúsenosť. Vedeniu divadla prajem všetko dobré,“ dodal Filip, ktorý verí, že sa situácia spravodlivo uzavrie.