Tie predošlé v Riu stáli 13,1 miliardy a rozpočet tých, ktoré v piatok slávnostne otvorili, je takmer 16 miliárd.
Financovanie zastrešuje Medzinárodný olympijský výbor (MOV), ktorého najväčšou príjmovou položkou sú príjmy z predaja vysielacích práv. A to je hlavný dôvod, prečo sa táto olympiáda jednoducho musela konať.
Až 73 percent celkových príjmov MOV tvorí položka vysielacích práv. Druhým najlukratívnejším tokom, ktorým prúdia do olympizmu prostriedky, sú marketingové práva, ktoré tvoria 18 percent.
V tzv. olympijskom marketingovom programe (TOP) hrajú od roku 1985 hlavnú rolu globálne korporácie, ktorých je teraz 14 a ktoré si kupujú exkluzívne právo byť spojený s preslávenou značkou piatich kruhov.
Zdroje na pokrytie nákladov na olympiádu hľadá každé usporiadateľské mesto podľa iného kľúča.
Bez štátneho príspevku sa prvý raz konali olympijské hry v roku 1984 v Los Angeles, ktoré sa, paradoxne, do dejín zapísali ako prvé ziskové od roku 1932.
Základom komerčného úspechu Los Angeles bolo odmedzenie výdavkov, väčšina športov sa totiž konala na už existujících športoviskách a organizátorom sa podarilo získať štedrých sponzorov.