Ako na stretnutí s novinármi uviedol generálny riaditeľ NCZI Pavol Capek, call centrum NCZI sa od začiatku leta stretáva s mnohými podnetmi od občanov, ktoré sa týkajú digitálnych COVID preukazov. Zoznam čakajúcich na ich spracovanie bol po posilnení call centra vyriešený v priebehu 10 dní. Operačné stredisko ide teraz riešiť ďalšie zoznamy podnetov, ktoré eviduje Ministerstvo zdravotníctva SR. Posilní sa aj samotná linka národného centra, v pondelok sa začne spolupráca s externou firmou, ktorá bude zbierať požiadavky a podnety.
Operačné stredisko, ktoré založili pred dvomi týždňami, už spracováva staré problémy, súčasne pomáha internému call centru a do budúcna bude riešiť dopyty z toho externého. „Takouto formou by sme chceli zabezpečiť plošné zvýšenie servisu pre obyvateľov,“ uviedol Capek. Táto podpora podľa neho nie je finančne nákladná, pretože ide o dohodárov, mnoho z pracovníkov je študentov a pracujú na brigádnickej báze.
Ako dodala riaditeľka Úseku stratégie a rozvoja NCZI Barbora Mareková, medzi dopytmi eviduje NCZI dve skupiny problémov. Občania buď certifikáty nemajú alebo v ňom majú chyby. „Toto sú najčastejšie dotazy, tieto pracovníci vyhodnotia a nájdu príčinu. Môže ísť o zlý záznam, jeho chýbajúcu časť, preklepy alebo zlý zápis z vakcinačného centra,“ vysvetlila.
Ako dodal Capek, NCZI bude na sociálnej sieti publikovať popis typických prípadov s radami, čo majú občania robiť pri konkrétnych chybách. „Dáme tam formulár, cez ktorý budú žiadať opravu, opäť to pristane v operačnom stredisku, kde to okamžite opravia,“ dodal šéf národného centra s tým, že táto služba by mala byť dostupná od pondelka.
NCZI k 28. júlu vydalo takmer 2,2 milióna Digital Covid preukazov EÚ po očkovaní prvou dávkou a 1,9 milióna po očkovaní druhou dávkou. Preukazov s informáciou o prekonaní ochorenia COVID-19 po pozitívnych PCR testoch vydalo národné centrum takmer 193-tisíc. Potvrdení o PCR testovaní vydalo takmer 368-tisíc, o antigénovom testovaní od 1. júla viac ako 155-tisíc.