Štát podľa Matoviča využíva medzinárodne odskúšaný marketingový nástroj, ktorý má zvýšiť sledovanosť a povedomie o relácii a atraktivitu zlosovania. „Každý z nás sa môže slobodne v nedeľu večer rozhodnúť, či pôjde na pivo alebo bude sedieť pred televíziou a pokúsi sa vyhrať hlavnú cenu,“ uviedol expremiér.
Rezort financií podľa jeho šéfa počíta aj s prostriedkami na kampaň, ktorá spropaguje zlosovanie a vysielanie na RTVS. „Moje očakávanie je také, aby sme s úctou, pochopením a rešpektom komunikovali s ľuďmi, ktorých presvedčiť dokážeme,“ doplnil Matovič s tým, že od rezortu zdravotníctva očakáva kampaň, ktorá bude postavená na vysvetľovaní a argumentoch.
Popri finančnej motivácii je podľa Igora Matoviča mimoriadne dôležitá edukačná stránka týchto akcií. Popri kampani by mali ľudia zároveň dostať odpovede na „nezodpovedané otázky“. Minister podotkol, že približne 51 % ľudí z dospelej populácie stále nie je zaočkovaných. Veľká časť z nich váha, má strach a otázky, na ktoré nepočuli odpovede.