Na základe stručného popisu diagnózy cez email či telefonicky nie je v právomoci operátora infolinky Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR alebo Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) zaujať stanovisko k vhodnosti očkovania alebo iného zdravotného výkonu. Ako upozornil Komunikačný odbor rezortu, môže tak urobiť iba lekár, ktorý pozná zdravotný stav pacienta a má prístup k jeho zdravotnej dokumentácii.
„Ak pacient požiada svojho lekára prostredníctvom elektronickej komunikácie (napr. email) o vyjadrenie sa k vhodnosti očkovania, je možné v istých situáciách zaujať stanovisko aj uvedenou formou. Samozrejme, očkovanie sa riadi stavom pacienta pred samotnou aplikáciou vakcíny,“ uviedla hlavná odborníčka MZ SR Adriana Šimková.
Ak si ľudia nie sú istí, či sa môžu dať zaočkovať proti ochoreniu COVID-19, informovať sa majú u svojho všeobecného lekára alebo špecialistu. V odôvodnených prípadoch lekár vystaví potvrdenie o dočasnej alebo trvalej kontraindikácii očkovania proti ochoreniu COVID-19.