Vzdialenosť sedadla
Vytlačte spojku. Noha v kolene má byť mierne ohnutá, rovnaké pravidlo platí aj pre chodidlo (nesmie byť v členku prepnuté ani príliš zohnuté). Stehná nesmú obmedzovať pohyb volantu. Prípadný problém vyriešite aj pomocou výškového nastavenia volantu alebo sedadla.
Operadlo
Ruky položte na volant do predpisovanej polohy „o desať minút dve“ – v lakťoch majú byť prirodzene ohnuté. Pokiaľ sedí vzdialenosť a poloha operadla, ale ruky máte príliš napnuté, posuňte celé sedadlo trochu dopredu aj za cenu, že budete musieť pokrčiť nohy. Ak máte ruky v lakťoch príliš zohnuté, mierne sklopte operadlo. Pomôže aj pozdĺžne nastaviteľný volant.
Spätné zrkadlá
Ako posledné si nastavujete spätné zrkadlá. Cez vnútorné by ste mali vidieť celé zadné okno. Vonkajšie zrkadlá nastavíte tak, aby ste na ich vnútorných okrajoch videli časť boku vozidla. Platí zásada, že na kontrolu musí postačiť jeden pohľad bez akejkoľvek zmeny polohy hlavy alebo tela.
TRI najčastejšie chyby
1. Ďaleko od volantu
Veniec držíte vystretými alebo takmer vystretými rukami zhruba v strede. Tento štýl sa môže zdať ako stvorený na dlhé monotónne cesty po diaľnici. Keď sa však dostanete do krízovej situácie (napríklad šmyk na klzkej vozovke), potrebujete intenzívne rúčkovať a keď opretý nedosiahnete na veniec v hornej časti volantu, inštinktívne sa predkloníte. Chrbát stratí kontakt s operadlom a tým aj jeden so senzorov, ktoré monitorujú správanie sa auta. Väčšina bežných motoristov chybne reaguje na šmyk, lebo im chýba tréning.
2. Blízko k volantu
S nadmerne pokrčenými rukami sa ťažko točí volantom. Pri prehmatávaní vám môže prekážať brucho (aj keď má štandardné rozmery), alebo stehná. V prípade čelného nárazu airbag nebude mať potrebný čas a priestor k plnému rozvinutiu.
3. Nesprávna vzdialenosť od pedálov
Pri stlačení spojky až na doraz, musíte nohu celkom vystrieť. Je to nefyziologické, čo si na kratších cestách nemusíte neuvedomiť. Možno si podvedome p odsadnete viac dopredu aj za cenu straty dokonalého kontaktu s operadlom. Už sme si povedali, aký je dôležitý. Koho ani tieto argumenty nepresvedčia, jeden na záver – v momente nehody ohnutá noha v kolene stlmí náraz. Vystretá sa zlomí.