Obsah správ a e-mailov sa týka prísľubu vrátenia daňového preplatku, potravinových reťazcov sľubujúcich možnosť výhry, kuriérskych spoločností požadujúcich úhradu balíka alebo falošných kupujúcich na inzertných portáloch. Podľa hovorkyne ČSOB Anny Jamborovej ide o typický phishing, ktorý spája snaha podvodníka získať od klienta údaje o platobnej karte.
"Podvodníci napríklad využívajú logo FS, pričom predmet e-mailu má evokovať dojem, že klient môže očakávať vrátenie časti dane. Tým, samozrejme, zvyšujú záujem ľudí na e-mail kliknúť a otvoriť ho. E-mail obsahuje priamo link, po kliknutí na ktorý podvodníci požadujú vyplnenie platobných údajov vrátane celého čísla platobnej karty, platnosť a podobne. Alebo vystupujú v mene potravinového reťazca a informujú o možnosti finančnej výhry," uviedla Jamborová.
Okrem toho, že ide o úplne neštandardný spôsob komunikácie, treba si podľa Jamborovej uvedomiť, že ak niekto má poslať finančné prostriedky, potrebuje na to číslo účtu príjemcu, nie údaje o platobnej karte.
Tak, ako v prípade drvivej väčšiny phishingových podvodov, aj v spomínanom prípade komunikácie, keď sa podvodník vydáva za FS, už neštandardná e-mailová adresa odosielateľa prezrádza, že ide o podvod. Tiež samotný link na formulár je na prvý pohľad nedôveryhodný.
Podľa Jamborovej pri týchto prípadoch platí zásada, že na podobné správy netreba odpovedať a okamžite ich zmazať, respektíve presunúť do spamu. V ideálnom prípade na ne upozorniť inštitúciu alebo firmu, ktorej meno podvodníci zneužívajú a tiež svoju banku.
FS vyzývala pred pár týždňami verejnosť, aby na takéto e-maily nereagovala, neklikala na priložené linky a nevypĺňala žiadny 'formulár žiadosti' a obrátila sa na políciu. Žiadne takéto e-maily finančná správa totiž nerozposiela.