Zaznamenala už viac ako 20 rôznych typov týchto e-mailov, ktoré sa "tvária" ako od pošty. V ostatnom čase vyzývajú aj na zaplatenie colných poplatkov. Vedúca odboru komunikácie a marketingu Slovenskej pošty Jana Lukáčová zdôraznila, že pošta nikdy nežiada úhradu poplatkov cez e-maily alebo SMS.
Lukáčová priblížila, že podvodné e-maily adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky a v ostatnom čase aj na zaplatenie colných poplatkov. Upozornila, že pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH).
"Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky," skonštatovala.
Slovenská pošta preto nabáda občanov k ostražitosti a vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ je e-mail zaslaný. "Pochybná adresa phishingových e-mailov totiž jasne napovedá, že ide o podvod," dodala Lukáčová. Ukážky podvodných e-mailov a SMS sú zverejnené aj na webovej stránke Slovenskej pošty.