Ako vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ NCZI Pavol Capek, cieľom bolo najmä odbremeniť call centrum.
Priblížil, že časť call centra tvorí tím NCZI, ďalej Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR a aj externý tím. Externá časť nabehla do produkčnej prevádzky podľa Capeka minulý týždeň.
NCZI aktuálne vyhodnocuje ich efektivitu a záťaž. Capek oznámil, že počítajú s možnosťou, že cez externú firmu objednajú do call centra ďalších ľudí.
Vysvetlil tiež, že každý problém, ktorý sa cez formulár rieši, je individuálny. Preto aj jeho vybavenie trvá rôzne, a to od niekoľkých minút do niekoľkých dní.
„Niekedy musíme kontaktovať vakcinačné centrum, odkiaľ má človek potvrdenie o vakcinácii, aby urobili zápis do systému. Následne môžeme vydávať tieto certifikáty,“ dodal Capek.