Podobná situácia bola aj na letisku. Lietadlá sa podľa pilota radili do radov na odlet a rolovanie len s využitím palubného protizrážkového systému TCAS a priamej komunikácie medzi posádkami. "Limitom bol ale pre nás i čas. Ako dlho na mieste zostaneme, pretože sme nechceli štartovať v noci. Nemali sme tušenie, ako fungujú dráhové svetlá," podotkol.
Rovnako ako pilot druhého evakuačného letu uviedol, že posádky sa nemohli spoliehať na to, že v Kábule dostanú palivo, takže po ceste tankoval v azerbajdžanskom Baku. "Po ceste do Kábulu sme potom riešili teplotu vzduchu a váhu, ktorú so sebou budeme môcť vziať späť. Niekoľkokrát sme to menili. Práve aj v súvislosti s tým, že sme na letisku zostávali dlhšie," povedal pilot. Na kábulskom letisku nakoniec čakal český stroj Airbus štyri a pol hodiny.
Pilot ocenil prácu svojho palubného tímu. "Poznáme sa dlho a máme za sebou mnoho letov. Sme perfektne zladení a vzájomne sme sa dopĺňali," poznamenal. V armáde je podľa Dvořákovej od roku 2001, vystriedal niekoľko dopravných lietadiel. S lietadlom CASA C-295 bol trikrát v zahraničnej operácii na Sinaji.