Loď bola súčasťou konvoja 26 plavidiel, ktoré smerovali zo Stredozemného mora do Červeného mora, uviedla Správa Suezského prieplavu (SCA). Loď predtým vyložila svoj náklad v Európe a teraz je na ceste do Ázie.
Loď eskortovali cez 193 kilometrov dlhý prieplav dva remorkéry, pričom 36 lodí sa plavilo opačným smerom, oznámila SCA a vyzdvihla kanál ako "najkratšiu a najrýchlejšiu námornú trasu spájajúcu východ so západom".
Ever Given, jedna z najväčších nákladných lodí na svete, doručila svojich 18 300 kontajnerov do holandského Rotterdamu, britského Felixstowu a nemeckého Hamburgu. Loď momentálne smeruje do Číny, píše BBC.
Toto 400-metrové plavidlo počas cesty z malajzijského prístavu Tanjung Pelepas do Rotterdamu následkom silného vetra 23. marca nabehlo v Suezskom prieplave na plytčinu, následne sa v ňom vzpriečilo a zablokovalo stovky ďalších lodí.Po šesťdňovej záchrannej operácii sa loď podarilo uvoľniť. Miestne úrady ju však následne tri mesiace zadržiavali pri meste Ismailia, zatiaľ čo sa medzi Egyptom a majiteľmi lode vyjednávala dohoda o odškodnení.
Po jej prepustení požadovala SCA od jej majiteľa, japonskej spoločnosti Shoei Kisen, náhradu za záchranné práce a poškodenie nábrežia. Podmienky dohody neboli zverejnené, ale Egypt sa nakoniec uspokojil so sumou 550 miliónov dolárov.
Spoločnosť Lloyd's List prinášajúca správy o námornej doprave v apríli oznámila, že blokovanie loďou spôsobilo, že každý deň tam uviazol tovar v hodnote približne 9,6 miliardy dolárov.