Vyučovanie u nás nie je ohrozené
Branislav Heldes, hovorca MČ Karlova Ves
- V troch karlovoveských základných školách chýba šesť pedagógov. Ide o dvoch učiteľov na prvom stupni a učiteľov nemčiny, informatiky, matematiky a fyziky. Ide o štandardný jav, pedagogické zbory sú stabilné a vyučovací proces nie je ohrozený.
Ide o dlhoročný problém
Miloš Marko, riaditeľ ZŠ Pavla Horova, MČ Devínska Nová Ves
- Problém nedostatku učiteľov je dlhoročný problém a špeciálne v Bratislave. Aktuálne (ak všetci noví pedagógovia nastúpia) by sme k septembru mali mať pokryté všetky miesta, ale nie predmety.
Situáciu budeme riešiť operatívne
Peter Húska, hovorca MČ Dúbravka
Benefity nezafungovali
Tatiana Tóthová, hovorkyňa MČ Ružinov
- V Ružinove hľadáme do škôl a škôlok necelé dve desiatky pedagogických pracovníkov. Približne pre desiatich pracovníkov dokážeme zabezpečiť aj ubytovanie, ale ani tento benefit nebol taký motivujúci, ako by sa očakávalo.
Pripravujeme byty pre učiteľov
Simona Ivaková-Macejová, hovorkyňa MČ Vrakuňa
- Mestská časť Bratislava-Vrakuňa má relatívne dostatok pedagogických pracovníkov, chýbajú nám iba dvaja učitelia matematiky vo dvoch školách. Napriek tejto skutočnosti mestská časť pripravuje tzv. byty pre učiteľov, o ktoré budú môcť učitelia požiadať od januára 2022.
Situáciu sa nám darí riešiť
Jozef Uhler, starosta MČ Jarovce
- Učiteľov je nedostatok každý rok a zatiaľ vždy sa nám to k začiatku školského roka podarilo vyriešiť.
Problém s pracovnou silou vnímame
Lukáš Baňacký, starosta MČ Lamač
- Mestská časť Bratislava-Lamač má k dnešnému dňu zabezpečený dostatočný počet pedagogických aj nepedagogických pracovníkov tak, aby bol zvládnutý plynulý priebeh školského roka 2021/2022. Samozrejme, vnímame celkový problém s dostupnosťou kvalitnej pracovnej sily.
Máme problém s personálnymi kapacitami
Ľubica Kolková, starostka MČ Devín
- Devín v nútenej správe nesmie robiť podobné ponuky ako Petržalka, verím, že mnohé obce, ktoré by mohli Petržalku napodobniť, na to nemajú rozpočtové krytie. Nie sú ani personálne kapacity, ani možnosť tých zopár ešte nevyužitých príslušne kvalifikovaných učiteľov motivovať, aby boli ochotní/oplatilo sa im svoju profesiu aj vykonávať.
Riešením sú peniaze
Pavel Ondek, predseda OZPŠ
- Riešenie existuje už niekoľko rokov, ale nikto ho doteraz nechcel pochopiť. Je potrebné poriadne navýšiť peniaze smerujúce do školstva a zaplatiť pedagogických a odborných zamestnancov. To by bola veľmi silná motivácia, peniaze sú totiž silným fenoménom.