Myslí si však, že negatíva povolenia maximálnej rýchlosti 130 km/h vo vnútromestskom priestore prevažujú nad možnými benefitmi. Obáva sa tiež možného obmedzenia a až vylúčenia bratislavskej MHD z diaľničného obchvatu.
"Vyššia rýchlosť spôsobuje vyššiu hlukovú záťaž a emisie priamo v meste, v niektorých prípadoch len desiatky metrov od bytov a domov. Vyššia rýchlosť môže zároveň znižovať aj bezpečnosť, najmä pri menších medzikrižovatkových vzdialenostiach a komplikovanom napájaní diaľničných križovatiek, ktoré bratislavský obchvat má," skonštatoval primátor na sociálnej sieti.
Vallo zároveň upozorňuje, že pre mesto Bratislava by bolo veľkým problémom, ak by pre vyššiu maximálnu rýchlosť na diaľnici prišlo aj k vylúčeniu vozidiel MHD z obchvatu. "S týmto by sme ako mesto principiálne nemohli súhlasiť. Dopravný podnik Bratislava síce nateraz získal dočasné výnimky k minimálnej povolenej rýchlosti pre autobusy MHD, ktoré jazdia po obchvate, tie však platia len do augusta 2022," poznamenal.
Potenciálne vylúčenie MHD z obchvatu by podľa primátora znamenalo obrovské časové straty pre cestujúcich a nezanedbateľné navýšenie nákladov na prevádzkovanie verejnej dopravy. Viaceré nosné linky MHD, ktoré v súčasnosti využívajú diaľničný obchvat, by podľa Valla bolo nutné pretrasovať, a pre niektoré z nich ani neexistuje logická alternatíva. "V prípade dopravných uzáver by sa tiež radikálne obmedzili možnosť obchádzok pre MHD," skonštatoval.
DPB tvrdí, že má vo flotilách vozidlá, ktoré sú určené na premávku MHD a na rozdiel od diaľkových autobusov je ich maximálna rýchlosť, aj vzhľadom na konštrukčné možnosti, usporiadanie interiéru i jeho bezpečnostné prvky, limitovaná. "V súvislosti so zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti na bratislavskom obchvate žiadal DPB výnimku, ktorej nateraz vyhovel Krajský dopravný inšpektorát Bratislava, avšak nejde o trvalé, systémové riešenie, ktoré DPB požaduje na vyriešenie celého problému," uviedol pre TASR hovorca mestského dopravcu Martin Chlebovec.